Är det i stort sett endast de två kondensatorerna som belastar kristallen med mina förhållandevis höga motståndsvärden? Rekommenderat effektuttag eller hur man nu ska se det ur kristallen är max 500uW.
Vid 7MHz har de bägge seriekopplade kondingarna en kapacitiv reaktans på ca 758 Ohm per styck (?) om jag räknat rätt men när jag har mätt över kristallen så är det hyffsat hög spänning vilket i så fall skulle kunna förklara värmeutvecklingen i densamma men vad kan jag göra för att hålla nere spänningen och/eller lasta den korrekt? Enligt kristallens datablad så är rekommenderad lastkapacitans 30 pF
Holder Style: HC-49/U
Mode: Fundamental
Adjustment Tolerance: ± 30PPM at 25°C
Temperature Stability: ± 50 PPM
Operating Temp. Range: -20°C to +70°C
Load Capacitance: 30 pF
ESR: 40 Ohm
Ska man se kondensatorerna som två seriekopplade motstånd vid 7 MHz?
Bifogar även ny bild på kopplingen med korrekta namn och komponentvärden
Vid 7MHz har de bägge seriekopplade kondingarna en kapacitiv reaktans på ca 758 Ohm per styck (?) om jag räknat rätt men när jag har mätt över kristallen så är det hyffsat hög spänning vilket i så fall skulle kunna förklara värmeutvecklingen i densamma men vad kan jag göra för att hålla nere spänningen och/eller lasta den korrekt? Enligt kristallens datablad så är rekommenderad lastkapacitans 30 pF
Holder Style: HC-49/U
Mode: Fundamental
Adjustment Tolerance: ± 30PPM at 25°C
Temperature Stability: ± 50 PPM
Operating Temp. Range: -20°C to +70°C
Load Capacitance: 30 pF
ESR: 40 Ohm
Ska man se kondensatorerna som två seriekopplade motstånd vid 7 MHz?
Bifogar även ny bild på kopplingen med korrekta namn och komponentvärden