Jovisst var det jättebra om man betänker omständigheterna. Men antagligen skiljer sig mina antenner sig inte så värst mycket från andra QRPares. Enligt vissa engelsmän använder en "riktig" QRPare bara trådantenner. Beamar av vad slag det vara månde är ajabaja! Endast ett radierande element och inga "otillåtna hjälpmedel" i form av några direktorer eller reflektorer av vad slag de vara månde...
Jag hade som mål att köra minst 500 QSOn och det nåddes ju som synes. Men du skall veta att de sista tjugo satt hårt åt. Gjorde dem på 80-meter. Ropade, ropade och ropade i det evinnerliga utan att få svar och när jag väl fick svar fick jag ta min signal om och om och om igen. Snacka om att verkligen få svettas för varje QSO!
Men annars var det kul. Fick också ett och annat nytt land i loggen! Har faktiskt aldrig gjort så många QSOn under en test. Är tämligen ny i gamet så att säga. Började på allvar för knappt ett år sedan så jag är fortfarande nybörjare och tränar upp min färdighet för varje genomförd test.
Det hägrande målet i den ack så i dimmor höljda framtiden är att någon gång lyckas göra 1000 QSOn under en 48-timmarstest. Det vore rejält läckert! Men dit lär det bli en lång väg att vandra så därför blir nästa delmål 600....