Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Får tacka så mycket för den fina presenten Micke!
Den kommer väl till hands för på lördag så skall jag och SM4FGE reda antennen på taket.
Var ute och försökte mäta lite i fyren ikväll men det verkar svårt att mäta sig till hur logiken funkar så det
blir nog att sätta sig och rita schema...
Jaha! Där ser man, får bli en sån då.
Var ute och försökte mäta lite i fyren ikväll men det verkar svårt att mäta sig till hur logiken funkar så det
blir nog att sätta sig och rita schema... innan jag kom till den slutsatsen lyckades jag tyvärr bränna ena
logiksystemet. Trött och mörkt och svårt att hålla proberna i styr huhu
QUOTE]
Man bestämde nycklingen, identifieringssignalen, genom att löda in ett antal dioder 1N4148 på ett kort.
Har för mig att det fanns olika banor att löda in dioderna till, beroende på om man ville ha lång, kort eller mellanrum.
Men idag är det väl enklare med en PIC-processor?
Det är väl bara att hitta igen ledningen för nyckling av sändarenheten. En av de detaljer där mitt minne är suddigt idag.
Men har man schema borde det vara lätt att se.
Hittade just komplett dokumentation på rubbet. Ska försöka scanna lite åt dej.Jag ska försöka leta fram ett schema på nycklingsenheten. Skicka PM med adressen.