Gammal skrivare till ny dator?

Linux diskussioner bör hålla till på övrigt eller programvara för amatörradio.
gillar själv Linux men detta är skrivet på en iPad !
 
Märkligt detta! Det tar inte lång stund innan "känslorna svallar" det är samma med mobiltelefoner som datorer.Säger någon något "nedsättade" om Iphone så går en hel hög med olika personer i luften.

Tur att vi radioamatörer inte hemfaller till religiösa krig om riggmärken ELLER hemska tanke skulle hävda att vissa moder som CW är speciella:rolleyes:!

mvh
Bengt / KBW
 
Så här svara de på HP supporten angående din skrivare

En Microsoft ingenjör har bekräftat att det finns en bugg i 64-bitars versionen av Deskjet 710 för både Vista och Windows 7. Detta påverkar även 720, 810, 820 och 1000 serien av HP Deskjet-skrivare. De 32 bitars versionen fungerar. Jag känner inte till någon lösning för 64 bitars Windows.

Så att är det en 32bitarsversion du har så bör det gå o få igång den.Men hur det är med USB portarna förtäljer inte historien?
 
En väg att gå är kanske ReactOS, som är fri programvara och ett kommande Windows-kompatibelt alternativ. Dock är ReactOS 0.3.12 fortfarande i alpha-version.
 
Ok Hans
Det löste sig så till vida att det gick att ansluta skrivaren, men den går inte att köra.....saknar en drivrutin, som jag inte kan hitta...på nätet
Det förefaller som om lösningen finns framme nu.

Först väljer du att installera drivrutinen till DJ 710C från Windows Update.
Sedan hämtar och installerar du en nödvändig patch till skrivardrivrutinerna för 64 bit Windows 7 (och Vista).

Lycka till!

/ Göstha
 
Last edited:
Det första är en kabinettfil/mapp som innehåller hur mycket som helst Gösta....hur man installerar den vet jag inte....den är på 11Mb.

Jag har tittat lite på innehållet, men blir inte klok på det...de 3 dll filerna har jag hämtat oxo, men inte stoppat in på rätt ställe än.

Sen kan man undra om det går att koppla in en ny skrivare när man har lagt till dessa dll filer...dvs bytt upp sig.

Bjarne
 
Last edited:
Om du inte har läst instruktionerna på denna sidan så kanske du borde göra så.
Fungerar det inte sen så får det väl bli plan B, men testa. och den mappen du har där med drivrutinerna kanske det går att adressera till den här installationen.Lycka till

Installera en USB-ansluten skrivare med en alternativ drivrutin i Windows*7 HP Photosmart 145 Compact Photo Printer - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Och Kjell o company har ju denna (undrar om det fungerar?)
http://www.kjell.com/?item=38588
 
Last edited:
Steg fyra: Skriv ut en testsida
1.I dialogrutan Egenskaper väljer du fliken Allmänt .
1.Klicka på Skriv ut testsida .

Det händer inget ändå...det är lätt att hitta sidor med information, men prova den får ni se...jag har sett sidorna innan. Det går att göra en rengöring av skrivarpatronerna...men inget mer..


/Bjarne
 
Last edited:
Om du kollar på skrivaren i inställningar så borde du se om den är aktiverad.Men det är antagligen drivrutinen som spökar?
 
Ännu "roligare" är det med min scanner ACER 620U.......samma problem med den.

Bjarne
 
Nä jag såg det,så är det i "Datorns värld" det är ju medvetet gjort för att vi ska köpa nytt.Men även jag ogillar det in i det sista.Köpte en laser svart Samsung häromdagen o slängde in 3 stycken gammla skrivare på röda korset som stod i vägen.
 
Det är ok Stefan. Jag och sambon kommer förmodligen att köpa en ny skrivare/scanner.....men man blir så in i h-e förbannad när man har 2 uppsättnigar färgpatroner liggandes och en skrivare som fungerat klanderfritt sedan -98 (jo, du hörde rätt) och likaledes en scanner......Microsoft sucks!.....:mad:

/Bjarne
 
Det är ju det jag säger; köp en ny skrivare istället för nya färgpatroner!
Det blir faktiskt billigare i längden ...
//QRP
 
Back
Top