Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom ska nog bara prova hur många rpm tejp håller förMan undrar vari experimentet på bilden består i
Ja, 2"6-plankan borde ju hålla för detta iallfallDom ska nog bara prova hur många rpm tejp håller för
Det där... är faktiskt föregångaren till radarn. Inte tekniskt, men praktiskt.Ja, även ett så litet mikrofonmembran som en trumhinna kan höra ett och annat med trattförstärkning. Exempelvis ett flygplan...
En auto-rotor ?Jag har tänkt tanken att bygga nåt liknande för 144, två stackar sida vid sida och två mottagare med gemensamma oscillatorer
Du måste montera mikrofonerna på ett s.k. "konsthuvud" för att få rätt avstånd mellan "öronen" och ett huvud som skärmar av ljudet mellan dom två mikrofonerna.En vår satt jag upp två mikrofoner, och tänkte lyssna i stereo.
Effekten var inte så bra som jag förväntade mig. Vet inte rikigt varför, kanske jag hade för lånt avstånd mellan mikarna, eller så var de två elktetmikarna inte lika.
Så projektet ligger på is till nästa gång andan faller på.