Hur Många Besöker Ssa Forum?

Det här var verkligen ett bra inlägg av dig Lars, SSA forum skall inte vara hemligt. SSA får inga nya medlemmar om allt skall vara så låst och hemsidan är verkligen inte mycket att ha. Uppdatering är som du skriver mycket dålig på SSA hemsida, ändring måste göras snabbt. Det går att rädda SSA med kunniga personer.

Mvh Janne
 
Inte konstigt att SSA-forum måste vara "hemligt" så som vissa håller på och bråkar, man blir ett stort ? En 100% sandlåda!

Mvh Janne
 
Ja det är trist att ingen har styrt upp forumet så att det är anpassat till nybörjare, men det är samma med många radioklubbar, där sitter "gräddan" och är bäst, tror dom :) Det kan verka gnälligt från min sida, men så är det tyvärr. Så är det inte i den klubb jag är medlem i. Där träffas vi och har kul, alla har sin nivå i hobbyn och det är ok tycker vi. Familjen är även med på våra träffar, på så sätt blir den yngre generationen intresserad också. Inte helt fel enligt mig.

Roger
 
Jag tycker ni ska logga in på SSA:s forum. Läs under tråden "hur fungerar SSA och e-post reflektorerna". Där visar dom "goa gamla amatörerna" sin rätta sida. Ska man skratta eller gråta? Tänk om gubbarna kunde ta fram sin mikrofon och köra några härliga ssb qson.

Roger
 
Hej på er,

Jag läser SSA dagligen, men tyvärr har jag gjort som många av er andra - jag har dragit ner på postandet. Att ensam ta upp debatten med dessa masspostare är svårt, men tillsammans kan vi nog ändra på balansen i forumet.
För det handlar ju om en balans, om antalet inlägg ökar så kommer dessa masspostares procentandel sjunka.

Flera av inläggen i den här tråden har mer eller mindre negativ klang.
Jag brukar försöka undvika att fastna i sådanan tankebanor, det leder sällan frammåt.

Jag har några konstruktiva och konkreta förslag:
* Vi allihop börjar posta fler inlägg i SSA's forum.
* Vi svarar varandra vänligt och framförallt undviker frestelsen att fastna i samma debatt-hjulspår som tidigare. M a o svälj stoltheten och gå vidare.

73 SM0RVV
 
Det är som du säger en liten klick som skriver merparten av inläggen. Och inte är det rolig läsning. Jag använde mig av en storskrivares teknik, var lätt otrevlig med andra ord och det tog "hus i helvetet", då lovade jag att sluta skriva där och även gå ur SSA. Då blir det frid och fröjd tänkte jag, men det tyckte inte en av stridstupparna, han "sablade ner mig" totalt och ordnade så jag blev "bannad" på forumet, på så sätt kunde jag inte besvara hans oförskämdheter. Ganska konstigt om man läser på bestämmelserna för forumet, men så är det när man kommer i vägen för en politiker ;-)) Det står inget roligt på SSA forumet, inget nytt. Bara samma gnäll på nya amatörer, för dom kan ju inte köra cw som är så "förskräckligt roligt". Mertalet av trådarna borde vara nybörjarvänliga så att en nykomligen verkligen känner sig välkommen. Angående denna tråds negativa klang, ska man beskriva SSA forumet så går det inte att skriva positivt utan att ljuga. Att jag överdriver lätt i detta inlägg hoppas jag alla förstår, men överdriften är endast lätt.

Roger
 
Hej på er,

Jag läser SSA dagligen, men tyvärr har jag gjort som många av er andra - jag har dragit ner på postandet. Att ensam ta upp debatten med dessa masspostare är svårt, men tillsammans kan vi nog ändra på balansen i forumet.
För det handlar ju om en balans, om antalet inlägg ökar så kommer dessa masspostares procentandel sjunka.

Flera av inläggen i den här tråden har mer eller mindre negativ klang.
Jag brukar försöka undvika att fastna i sådanan tankebanor, det leder sällan frammåt.

Jag har några konstruktiva och konkreta förslag:
* Vi allihop börjar posta fler inlägg i SSA's forum.
* Vi svarar varandra vänligt och framförallt undviker frestelsen att fastna i samma debatt-hjulspår som tidigare. M a o svälj stoltheten och gå vidare.

73 SM0RVV


Helt ok, men jag kan inte påverka det som händer på SSA-forumet, är inte medlem längre. Detta beror på hur vissa i SSA uppfört sig mot mig. Jag har blivit tillsagd att passa mig för att skriva något olämpligt om SSA. Men det behövs ju tydligen inte, vissa visar ändå vad de går för. Men jag är glad att jag tog steget ut från SSA, aldrig mer litar jag på SSA.

Mvh Janne
 
Last edited:
Janne och Roger, det låter ju på era beskrivningar som att problemen mellan SSA och er personligen är mycket större än bara webforumet.

Konflikterna kanske blivit extra synliga i forumet?

Mitt inlägg syftade mer på att försöka balansera antalet debattörer på forumet, d v s bara förbättra möjligheterna för forumet som sådant. Inte lösa eventuella bakomliggande konflikter.

73 SM0RVV
 
Nä någon konfliktlösning tror jag inte på. Visst är forumet lite trist, inga nya infallsvinklar på saker och ting. Om någon ny amatör började skriva kanske flera hängde på. Men då gäller det att "rävarna" kan hålla fingrarna i styr och inte komma med översitterfasoner och 10 a4 med hur bra det var förr. Allt är ju annars än förr, nu är det mycket datorbyggande och hur man kopplar ihop radiohobbyn med datorhobbyn. När dom "riktiga"amatörerna förstår det så kommer det bli bättre. Ps. jag har inte något problem med ssa. Tror det är ssa som har problem med en minskande medlemsskara.

Roger
 
Det är inte bara personliga saker det gäller, men för att få fram sanningar måste man väl få skriva om det? Konflikter, förklara dig är du snäll. Att det är en sandlåda på SSA-forum är väl ingen konflikt som jag och Roger har skapat, du SM0RVV läser väl på SSA-forum, var finns jag och Roger?
En del tycker så och vi tycker vad vi vill, svårare är det väl inte SM0RVV?

Mvh Janne
 
Sandlådefilial :) Det var klämkäckt. Läser man gamla inlägg här så blir man mörkrädd. :cool:

Roger
 
Konflikter, förklara dig är du snäll. Att det är en sandlåda på SSA-forum är väl ingen konflikt som jag och Roger har skapat, du SM0RVV läser väl på SSA-forum, var finns jag och Roger?
En del tycker så och vi tycker vad vi vill, svårare är det väl inte SM0RVV?

Mvh Janne

Nej Janne, varken du eller Roger har mig veteligen skapat konflikterna på forumet.

Ni säger vad ni tycker, och det är bra. Det ska ni givetvis få göra på SSA forumet också så länge ni är medlemmar.

Men det var ju bevisligen ganska ensamt när ni försökte hugga emot.

Det jag menar är att vi allihop skulle kunna vara med och debattera istället för att vara tysta.
För det första blir vissa röster lite svagare relativt alla andra (sämre S/N :)
För det andra kanske det kan springa upp nya idéer om vi är fler som vågar/orkar skriva.

Men, och det här är viktigt, Om (jag säger inte att någon av er har det) Men om man har en annan konflikt med SSA så har man en hel hög andra sätt att diskutera denna konflikt med SSA. T ex telefon eller e-post.
En konflikt kan vara av allmänintresse, men långt ifrån alla konflikter är av allmänintresse.

Såja, nu har jag grävt lite i filialen, någon som vill låna min spade? ;-)

73 SM0RVV
 
Blir det tjafs på ett forum så är många där och läser. Det är på gränsen till totalförbjudet att tycka något annat än "antikrundan" (läs novellskrivarna). vågar du det så gör "antikrundan" allt för att få tyst på dig. Jag har inte förstått varför alla nya måste anamma cw när psk 31 är så mycket efektivare. Men jag måste erkänna att det är svårt att avgöra vad som är tråkigast, cw kanske.....jo så är det. Det framstår nästan som skamligt att gilla en "köpepyts" ändå så använder alla en sådan för det mesta, även "storfräsarna". Kort sagt, det stormar ständigt i det lilla vattenglaset. Varför har jag aldrig begripit.

Roger
 
Tack för det, de ledande på SSA forum har skapat sandlådan. Helt rätt att även vi får säga vår mening, så det tänker vi fortsätta med. Vi gör det för att hjälpa andra amatörer som inte vågar skriva själva. Telefon och e-post hjälper inte, bättre att andra får läsa om saker som hänt och händer i SSA. Det fina är att vi kommer inte med några osanningar och vågar skriva vilka vi är. Men som tidigare skriver jag att det går att rädda SSA med rätt personer.
Tror inte det här leder till något mer, det blir bara en långbänk:)

Mvh Janne;)
 
Återigen, innehållsmässigt ser jag inget speciellt med SSA:s webforum. Det beter sig på ungefär samma sätt som detta, med ungefär samma signal/brus-förhållande, och med ungefär samma sorts diskussioner. Att ham.se och SSA:s webforum liknar varandra är inte så konstigt, då de befolkas av i stort sett samma människor.

Men någon kanske kan konkretisera vari problemet består, om nu något konkret problem ens existerar, och vad det nu i så fall kan vara.

Eller är grundproblemet något annat än SSA:s webforum?

73 de Lars, sm6rpz
 
Lars har du inte märkt att en styrelsemedlem i ssa kallar forumet för en sandlåda? Vad ska nybörjare tro? För det hobbyn framåt? Tycker du att ssa forumet har sandlådenivå Lars?

Roger
 
Back
Top