Instrument från Ericson i Lund

Hej nu har jag tittat igenom listan två gånger och jag hittar en fungerande spectrumsnalysator på sida 1
och på sida 11 hittar jag två st en som har något fel med självtezten och en som har något problem med skärmen

sm0ydo Lasse
 
Hej nej jag har inte råd att köpa någonting men det är kul att titta ändå men trasiga spektrumanalysatorer
kostar dom pengar och går dom att reparera ?

mvh Lasse sm0ydo
 
Hej, Kostar något gör de som regel eftersom de nästan alltid innehåller några hela delar som kan användas. Och om de går att reparera är helt beroende på vad felet är och hur mycket pengar man vill lägga. Jag kom över en HP 8596E där dämpsatsen fått stryk, köpte en begagnad dämpsats för en 1000 lapp och nu har jag en fullt fungerande speca. Har också en signalgenereator där självtesten falerade på grund av att det saknades kalibreringsdata, det var helt enkelt ett minnesbatteri som behövde bytas.... Jag gissar att jag hade tur att hitta apparater med enkla fel, en speca som fått likström eller för hög effekt in på ingången lär inte var lika lätt och billigt fixad....

73/K
 
Slagavgift verkar vara 18% och moms tillkommer säkert så det är ett saftigt pålägg på det egna budet. Men nåt minimibud kan man väl kosta på sig.
 
Budgivningen ser att vara igång och någon ser ut att ha ha bjudit 200$ på spectrumanalysatorn som hade något problem
med skärmen


sm0ydo
 
Last edited:
Back
Top