Lära sig CW

Är det tillåtet att tillgripa våld på någon som ändrar på inställningarna på ens nyckel / manipulator? ( frågar åt en kompis )
Sådant är väl rent allmänt inte så begåvat. Risken finns att den som finns "i mottagaränden" går till polisen,
och då får man i värsta fall stifta bekantskap med tingsrätter och annat obehagligt...
 
"Jag vet att någon monterat sin nyckel på en relativt stor och tung järnplatta och sen monterat några större supermagneter på bordskivans undersida." Jo det borde funka. Dock så blir kabeln liggandes ovanpå bordet.. och det är något jag inte gillar. Men vi har ju alla våra preferenser.

Apropå det (preferenser). Ja, att tillgripa våld på någon som ändrar justering på någon annans nyckel/manipulator borde vara legitimt sedan gammalt ;) eller?
 
Sådant är väl rent allmänt inte så begåvat. Risken finns att den som finns "i mottagaränden" går till polisen,
och då får man i värsta fall stifta bekantskap med tingsrätter och annat obehagligt...
Kompisens bösta hopp är en polis som ör radioamatör ;)
 
Den tangenten jag kör med nu uppfyller nog alla dina kriterier ovan, jag har även dragit anslutningarna under bänkskivan så jag inte behöver tampas med kabeln ovan på bänken.
20231219_182959.jpg
Eftersom jag växlar mellan olika "nycklar" får det vara sladdar på ovansidan av bordet och alla på bilden står stadigt. Kniven är dock favoriten och behöver ej ett stumt underlag däremot en tung platta så att den inte flyttar på sig under "nycklandet"
 
Back
Top