Lära sig CW

Hej!

Jag har haft kontakt med 5Y3GT, (SSB), frågade om det kvalificerade sig för "The Rectifier Award"...
Svaret blev ett skratt och "yes".
Vi hade ett intressant QSO, trots vissa lögner.

En månad senare fick jag ett jättefint diplom!
Poststämplat i Bologna.
KC9UDX har även 12BY7 registrerat i qrz.com men det är väl inget prefix som används ?
 
5Y3GT har man ju hört.
Oftast med CW sändare, vet inte om han sänt med gnistsändare någon gång, men alltid med Morsekod.

SM4FPD
 
PMFJI, folks, men själv tyckte jag nog det där med Kim Jong Un och "730-takt med handpump" var betydligt roligare än de anrika skämten om 5Y3GT etc.

Ja, den killen har ju en farsa med talanger att brås på. När fadern Kim Jong il för första gången satte sin fot på en golfbana, lär han ha slagit hedervärda 11 hole in one (eller bara futtiga 5, uppgifterna varierar; 5 låter i så fall troligare, min anm.).

73,
Rolf
 
PMFJI, folks, men själv tyckte jag nog det där med Kim Jong Un och "730-takt med handpump" var betydligt roligare än de anrika skämten om 5Y3GT etc.

Ja, den killen har ju en farsa med talanger att brås på. När fadern Kim Jong il för första gången satte sin fot på en golfbana, lär han ha slagit hedervärda 11 hole in one (eller bara futtiga 5, uppgifterna varierar; 5 låter i så fall troligare, min anm.).

73,
Rolf
Finns en teori till golf rundan här, statliga nyhetsbyrån förstod inte poängräkningen och tolkade alla boogey som att han gjorde hole in one.

 
När vi ändå är inne på den store Kim Jong Un så kan jag inte undanhålla er denna otroliga YT klassiker.

Det är "The Moranbong Band" med lite elegant instoppad 60-tals koreografi som framför Queens "I wan't to break free...."

Man har inte sparat på krutet utan dom kompas av inga mindre än blytunga "The State Merited Chorus and Symphony Orchestra of the Korean People's Army..." !!! Kan nån kolla hur många dom är på scen?

I want to break free, I want to break free
I want to break free from your lies
You're so self-satisfied I don't need you
I've got to break free

Kim klappar med och stämningen är på topp.

Hatten av för Lars von Retriever för den superproffsiga produktionen. :cool:

 
Tanken på att råka spela en ton fel där ger mig kalla kårar längs ryggen. Men ja, onekligen snyggt producerat.
 
OK, jag hakar väl på. Jag har faktiskt bevistat en föreställning på Kim iL Sung-operan i Pyongyang. Kvällens absolut största applåd bröt ut när gerillan sprängde den japanska ammunitionsfabriken i luften.

Än mer livat var det nog den gång när en kollega såg en föreställning där självaste anfadern Kim il Sung gjorde entré på scenen. Min kollega rapporterade sålunda därifrån, att

"Därvid uppstod det speciella ljud, som bara kan höras då 200 generaler med medaljer hoppar i takt!" :D

73, Rolf
 
OK, jag hakar väl på. Jag har faktiskt bevistat en föreställning på Kim iL Sung-operan i Pyongyang.
Rolf, det verkar som du "Have been around"....

Svårt att toppa det, men det vore kul och se hur librettot ser ut när man spränger ammunitionsfabriken.. :D
 
När vi ändå är inne på den store Kim Jong Un så kan jag inte undanhålla er denna otroliga YT klassiker.
För att ni inte ska ligga sömnlösa i natt så är allt fake.... Men det såg ni ju förstås direkt...
Som radioamatör är man ju van att vara källkritisk.

Inte vet vi vad egentligen framfördes för Kim. Men efter lite flyhänt redigerande så blev det ju riktigt bra och det är nog många som har låtit sig lurats...
 
Back
Top