Likes

:mad:Så du menar att jag beter mig som om jag vore lobotomerad?:mad:

Nej det tycker jag inte, det är iaf inget du har bevisat hittills. Och något säger mig att jag inte kommer få den uppfattningen om dig senare heller. :)

Nu trycker jag "Like" på båda näst-senaste inläggen så får jag vara kompis med er båda.

Ju mindre "finesser" ju ärligare forum, tror jag.

Du får gärna vara min kompis. :)
Jag håller med dig till viss del i "ju mindre finesser", men jag tror inte att ham.se kommer bli ärligare eller bättre utan gillaknappen. Som sagt, jag tror de flesta använder den som en bekräftelse på ett bra skrivet inlägg, eller som tack för hjälpen. Det behöver inte alltid vara mer komplicerat än så.

Ett mycket vanligt beteénd bland dom obildade !

Har man inte själv något vettigt att säga så kan man ju alltid 'hålla med föregående talare' !

Hellre obildad och positiv än bildad och negativ.
Och har man inget vettigt att tillföra i en diskussion så behöver man faktiskt varken skriva eller säga något alls.
 
Varför inte ha en "HATT"-knapp i stället?

Jag lyfter på hatten för dina goda kunskaper !:)

Och så kan man ha en "KEPS"-knapp som betyder; ta fram boken och läs på !;)

Då kan man visa skribenten vad man tycker utan att dom behöver bli 'griniga' och agressiva och spärra ut alla sina taggar och tala om hur många poäng man har 'tagit' på högskolan !

Dom flesta radioamatörer har nog inte varit i närheten av högskolan :rolleyes:
 
Last edited:
skulle det inte sitta bra med en "HATE"-knapp, det är ju så modernt med näthat idag :rolleyes:

Nej snälla, låt oss slippa "hate"-knappen.:cool:

Jag önskar att alla vill vara kompisar och förmedla kunskap och erfarenheter.
Alla nybörjare ska känna sig välkommna och våga ställa sina frågor utan risk för att bli förlöjligade.
Vi ska inte "trycka till" dom som saknar kunskap inom ett specifikt område utan hjälpas åt att förmedla den gemensamma kunskap som vi alla på forumet besitter och det ska definitivt inte ligga prestige bakom huruvida vi vill hjälpa andra eller ej.

"Hatt"-knapp är däremot ok, men den skiljer sig inte så mycket från "like"-knappen i grunden.

Jag tror att vi på Ham.se skulle behöva en frekvens där vi kunde träffas och bli lite mer personliga med varandra, det brukar lätta upp stämningen.

/Micke
 
:)))Ja, det vore en roligt. En ring på 80m kanske?:)))

Yes! och där kan man inte avhandla några tekniska spörsmål utan bara ropa in och hälsa på varandra som kompisar:)

CQ HAM.se, CQ HAM.se....

Vem är du och var bor du och kanske vad jobbar du med. en personlig presentation precis som vi har på Ham.se men med tillhörande röst, det blir lite mera personligt.

Kan vi få till nå´t sån´t ?

/Micke
 
Blir det inte svårt att hitta en ledig QRG utan att trampa några "frekvensägare" på tårna? det är trångt som det är..

80m, det nya PR-bandet ;)
 
Jag gillade att se "på spåret".....men det här...:eek: har helt spårat ur från frågeställningen......:D

Hmm, kan man inte gilla sitt eget inlägg?
 
Att alla eller tillräckligt många ska enas om att vi sak träffas på radion, sedan enas om ett band, mode, frekvens, QSO-innehåll, rapportsytem, TX-intervall, PTT/VOX eller MOX/Full BK, dag, tid, o.s.v. håller jag för otroligt. Snarare så som de individualister vi är som "hänger" här så borde vi i rimligtvis komma överens om att INTE träffas på radion.
 
Jag gillade att se "på spåret".....men det här...:eek: har helt spårat ur från frågeställningen......:D

Hmm, kan man inte gilla sitt eget inlägg?

Nej det går inte Då "like" knappen inte finns i dina egna inlägg.


........urspårat, jomenvisst:D

/Micke
 
Att alla eller tillräckligt många ska enas om att vi sak träffas på radion, sedan enas om ett band, mode, frekvens, QSO-innehåll, rapportsytem, TX-intervall, PTT/VOX eller MOX/Full BK, dag, tid, o.s.v. håller jag för otroligt. Snarare så som de individualister vi är som "hänger" här så borde vi i rimligtvis komma överens om att INTE träffas på radion.

Men det var ju bara ett försök att få till lite kompisanda:(

Hur ska vi då göra för att slippa "dåliga vibbar"

Kom gärna med en bättre idé

/Micke
 
Vi kanske kan komma överens att alla köra mot konstlast vid en viss tid? Alla kan mässa på i full frihet utan att bli störda av andra - det perfekta QSOt. ;)

:mad: SM0KBW ogillar detta!

Man kan ju fejka!
 
Last edited:
Vi kanske kan komma överens att alla köra mot konstlast vid en viss tid? Alla kan mässa på i full frihet utan att bli störda av andra - det perfekta QSOt. ;)

OK dåhhhh! det blir väl inget snack på 80m.:(
bara alla använder CE-märkta konstlaster:D

/Micke
 
Men det var ju bara ett försök att få till lite kompisanda:(

Hur ska vi då göra för att slippa "dåliga vibbar"

Kom gärna med en bättre idé

/Micke

Det hela skrevs lite med glimten i ögat (då jag tidigare diagnosterats inte vara begåvad med humor), med tanke att lätta upp stämningen. Men å andra sidan ligger det en det någon sorts verklighet bakom det jag skrev vilket det ofta gör i de flesta skämt.
 
Det hela skrevs lite med glimten i ögat (då jag tidigare diagnosterats inte vara begåvad med humor), med tanke att lätta upp stämningen. Men å andra sidan ligger det en det någon sorts verklighet bakom det jag skrev vilket det ofta gör i de flesta skämt.

I like:D

/Micke
 
Populärt ämne det här. Enkla frågor där alla kan vara med att tycka något, vad som helst, utan att veta. :D

Jag använder gilla-knappen för att markera att jag håller med, har ungefär samma åsikt, för att bekräfta att jag läst en kommentar riktad till mig eller inte har någon direkt avvikande mening. Dock är det mer sällan att jag gillar i ordets rätta betydelse. Gillar inte benämningen gilla. Nimbe var inne på samma tanke.

Tror dock att man bör akta sig för att bli allt för mjäkig i syfte att samla in max antal poäng. Det är viktigt att våga ha en "obekväm" åsikt och ha ryggrad att stå för vad man tycker oberoende av vad andra tycker. Samtidigt måste man klara av att ha fel och tåla att andra tycker något anat. ZBB är inne på samma linje och det är bra.

/Bengt
 
I en del forum går det att filtrera bort/blocka inlägg från de användare man lagt till i en lista, går det att aktivera i denna forummotorn?

;)
 
Back
Top