Ny efterlysning, IC-krets!

Har en cr304Aa och str2000 som jag skrivit egen windowsmjukvara till. Ansøker om medlemskap ;-)

Ursækta de konstiga bokstæverna men jag sitter i Trondheim just nu.

/p-a
 
Oj då. Jag får nog också ansöka om medlemskap i denna fina icke plastradiosammanslutning nu när det dyker upp så många metallradiofantaster.

Innehavare av bl a ST700A, STR430, CR91 komplett med med SS91 och PAN300, allt i full funktion och bruk.

/Bengt
 
Uppföljning efterlysning...

Tack till Micke, SM0GLD, som hade vänligheten att skicka en CA3026 till mig! Alldeles oavsett om du nu har någon kvar eller inte, så är ditt hedersmedlemskap bergfast!

Den sitter nu på plats och gör sitt jobb som avsett och den fasta delaren förmår nu även leverera 100kHz till PLL. En aning modstulen kunde jag dock konstatera att det inte räckte med det, utan att det finns fler problem med syntetisatorn. VCO1 vill fortfarande inte låsa och jag har låtit projektet vila ett par veckor, då jag haft annat för mig.

Den strategi jag nu tänkt mig att arbeta efter, är att sätta ihop 6 st strömställare på en platta, för att kunna generera 6 bitars binärkod till grovinställningen för VCO1. Detta för att kunna avgöra om oscillatorn svänger inom det område som är tänkt.

Är i övrigt mottaglig för alla idéer eller förslag!

73/Lasse
 
Last edited:
Back
Top