Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Även jag har kikat på RemoteQth, men eftersom jag gärna vill kombinera lärandet med egen programmering så låter jag den ligga stanna kvar i tanken än så länge.Jag tittade lite på RemoteQTH server för ett år sedan, men hade inget behov just då. Nu har det dykt upp projekt så jag har satt upp en test på bänken som fungerar hyfsat.
Servern är en RasberryPi image som innehåller en hel del roliga saker. Bl.a. hamlib, ser2net, mqtt, nodered, rotor och relästyrning osv. Opensource och bara att ladda ner.
Robert
Ok, ska skaffa mig en RPi 3B, har bara 2 av första modellen och sedan testa ytterligare en gång om jag kan få igång Softether på den
...en fråga ang detta med Windows 10...
Mina / familjens win 10 datorer uppdaterar i tid och otid.
Detta blir ju helt oanvändbart om man bara vill starta sin dator för att lyssna lite på radio.
Kommer en RPi med win 10 att bete sig på samma sätt?
Jag uttryckte mig lite tokigt...Kanske finns det färdiga applikationer att installera specifikt för internetradio.
Jag uttryckte mig lite tokigt...
När jag skriver "lyssna på radio" menade jag min kortvågstranceiver remote.
Frågan är alltså:
Vill en RPi med win 10 också uppdatera på samma sätt som en vanlig PC?
OK, då är jag ute ur leken, gillar inte apparvanliga program för Win10 fungerar inte, bara vissa apps
OK, då är jag ute ur leken, gillar inte appar
Kan det vara guds finger som pekar?
Min laptop i stugan verkar ha rasat av någon anledning, det ger ju ett incitament att verkligen
fördjupa sig att få igång en RPi som server
Har nu en RPi 3B med SoftEther igång, nu kommer det som jag föll på förra gången - att få till bryggningen
mellan SoftEther och RPi. Jag kan åtminstone ansluta till SoftEther servern på min nya RPi.
Bosse, jag försöker nå dig via Skype - hittade en användare med ditt call, det kan vara bra att kunna skicka
snabba meddelanden - eller för den delen t.o.m konferera.