SK3VHF

Kul att den hörs!
En nyfiken fråga. Var det någon som lyssnade efter och/eller hörde fyren innan igår (18/3) eftermiddag?
 
Lyssnat en liten stund ikväll, väldigt varierande signalstyrkor.

SK3VHFsdr.jpg

SK3VHF.jpg

Sk3VHF0001.jpg

73 Kricke
 
Last edited:
Jag missade notisen i söndags och kom hem igår, for måndag eftermiddag. Lyssnade igår men hittade den inte utan att kolla frekvensen. När jag gjort det hördes den men var svag. Idag var den starkare med några toppar gissningsvis S5.
Det är en av mina bättre riktningar, både låg horisont och hyfsat lågt brus. Lyssnar med 4x 9 el stackat vertikalt, lite eleverade för att få ner bruset från mänskligheten. Men ändå ingen egentlig skillnad med eller utan preamp i masten.

När ska vi lyssna efter JP73 i NAC144?
Hälsningar /Jan
 
Jag missade notisen i söndags och kom hem igår, for måndag eftermiddag. Lyssnade igår men hittade den inte utan att kolla frekvensen. När jag gjort det hördes den men var svag. Idag var den starkare med några toppar gissningsvis S5.
Det är en av mina bättre riktningar, både låg horisont och hyfsat lågt brus. Lyssnar med 4x 9 el stackat vertikalt, lite eleverade för att få ner bruset från mänskligheten. Men ändå ingen egentlig skillnad med eller utan preamp i masten.

När ska vi lyssna efter JP73 i NAC144?
Hälsningar /Jan

Vi var där och mekade lite i går kväll.
Det finns lite co site problem som behöver lösas.

Det råkar inte vara någon som har ett överskott på kaviteter?
 
Back
Top