Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sm7wcz said:Eller så är det gycklarnas marknad på sina ställen
SM6WET/8S6T said:Trodde denna "threaden" handlade om SSAs vara eller inte vara.
Hejja SSA
SMØWQT said:SM7UPK:
Tycker du verkligen att amatörradion är rätt forum för att kasta skit på varandra? då tycker nog jag med flera amatörer att det här forumet ham.se är bättre det behöver man inte cept-1 amatör för att fatta HF-Banden och dom övriga banden inom amatörradion ska vara i fred för en massa skitsnack och påhopp och olika ofredanden.
73 de Thomas / WQT
SMØWQT said:SM7UPK:
Tycker du verkligen att amatörradion är rätt forum för att kasta skit på varandra? då tycker nog jag med flera amatörer att det här forumet ham.se är bättre det behöver man inte cept-1 amatör för att fatta HF-Banden och dom övriga banden inom amatörradion ska vara i fred för en massa skitsnack och påhopp och olika ofredanden.
73 de Thomas / WQT
SMØWQT said:Godmorgon ola.
tjuriga gubbar
ha en bra dag ola 73 de Thomas WQT.
sm7wcz said:Finns ju en film som heter Tjuriga gammla gubbar..ligger kanske något i det
sm7wcz said:Det vet vi ju inte ännu efter som vi inte är där ännu.Det är säkert inte alla äldre som accepterar det..men allt har sin tid
sm7dlz said:Nu går du väl lite väl långt. Vad skall man då kalla dig?
Pojkvasker?
Försök att hålla den anständiga nivå du själv eftersöker! Det billiga
effektsökeri du använder är, som jag ser det, klart olämpligt och för
knappast diskussionen framåt. Eller är det så att du rent generellt
tycker illa om dem som är äldre än du själv?
Hase DLZ (59 år - tjurig gubbe?!)
sm7dlz said:"Som jag ser det har SSA helt förlorat sitt existensberättigande. Iallafall som "fackförening". Orsaken är naturligtvis den helt avreglerade amatörradiohobbyn. SSA har självt medverkat till detta redan när man godkände införandet av T-licensen. Avregleringen är ingen ny företeelse. Den har pågått länge.
Eftersom det inte finns något mer att förhandla om så återstår då QTC och QSL-hanteringen.
Som sagt. Jag tror att SSA spelat ut sin roll som en sammanhållande länk bland radioamatörer.
De bråk, intriger, skandaler och motsättningar som färgat föreningen under decennier gör inte saken bättre."
Hasse DLZ