SSA - Att vara eller inte vara?

Vilken tur att man inte kan sitta still i båten.För jag nöjer mig inte med ett första nej.Jag vill ha vetiga förklaringar på varför.
Anders
 
Man kan säga vad man tycker på ett städat sätt, bråk föder bråk. Detta måste väl alla förstå att åsikter har man väl ändå i samhället, då skall man framföra dom på ett bra sätt. Men tråkigt nog finns det personer som vill ställa till bråk, ett sådant samhälle vill jag inte leva i.

I och med detta drar jag mig ur denna diskussion.

Janne WXA www.sk6sj.se
 
SM6SFO said:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tack Hasse för den, av mig citerade, delen av din kommentar till mitt urprungliga inlägg.

I övrigt tycker jag att inläggen som följt har i mångt och mycket undvikit att följa devisen:
Tillse att hjärnan är ansluten innan munnen öppnas!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den mångfald av stavfel och andra bevis på dåliga svenskakunskaper i en del inlägg får mig att vilja rekommendera inköp av en ordlista eller att kanske gå om grundskolan.

I och med detta anser jag denna diskussion, med avseende på orginalinlägget, för avslutad!!!

Oscar, SFO
(Glad T-amatör men bara 54år gammal!)

Det var bättre förr! Det var mycket BÄTTRE förr. Så de´så. På den tiden jag gick i skolan då fick vi lära oss att både skriva och läsa. Redan i småskolan hade vi något som kallades för "välskrivning". Då var det inte fråga om att alla skulle ha samma handstil. Åh nä. Varje elev fick hitta sin egen stil bara det blev snyggt.

Vi hade också svensk språklära. Vi fick lära oss vad som var subjekt och predikat. Vi fick också lära os att läsa. Ack ja, mycket av detta har försvunnit. Vi gamla kan se resultatet. Och då ska vi veta att i just detta forumet är det inte lika illa som i andra forum jag läser. Även om det på sina håll är exakt så som den gode SFO påpekar. Det är dags att gå om skolan. Iallafall i de delar där där olika skyldiga uppenbarligen sov sig fram till avslutningen. Vårt språk är vackert. Det är rent av konst. Snälla - kladda inte ner det!

Det här inlägget har inte ett smack med tråden att göra. Blir jag utesluten nu? Äääh, skit samma.

Hasse www.radioshack.se
 
SM6WXA/Janne said:
Man kan säga vad man tycker på ett städat sätt, bråk föder bråk. Detta måste väl alla förstå att åsikter har man väl ändå i samhället, då skall man framföra dom på ett bra sätt. Men tråkigt nog finns det personer som vill ställa till bråk, ett sådant samhälle vill jag inte leva i.

I och med detta drar jag mig ur denna diskussion.

Janne WXA www.sk6sj.se

Huvudet på spiken. Det kunde inte ha sagts bättre. Bråk föder bråk. Det geniala i kråksången är att avgöra när man skall sluta bråka. Eller ....

Däremot om en människa uppfattar situationen som felaktig då skall också denna människa säga ifrån. Vad som sedan är bra eller dåligt vad gäller själva framförandet det skall inte du, eller jag, lägga oss i. Varje människa uttrycker sig på det sätt han/hon finner bäst. Det finns tillräckligt med pekpinnar ändå.

Hasse www.radioshack.se
 
Back
Top