SSA - klavertramp - igen!

Om ni läser vad jag skriver så håller jag med om att SSA:s AIG inte är rumsren.
Jag är heller inte anonym, som den uppmärksamme kanske märker.
Fortsättningsvis så är det väl ingen "normal" amatör som går emot "bengt" i dessa frågor.
Att på DLZ:s vis repetera allt som skrivs på ssa.a hemsida är märkligt.
Jag och många med mig är läskunninga även på den sidan.
Det behövs alltså inte kopieras texter hejvillt på alla forum.
Vidare har jag själv sökt kontakt med SSA för att får ett förklarande om denna situation som nu uppståt, jag väntar fortfarande på svar.
Kom med konkreta lösningar för hur ssa skall kunna drivas vidare på ett rätt sätt, för oss medlemmar, istället för att stå vid sidan om och ljuda högt om ingenting.
Hasse : alla har rätt att säga sin mening, jag har aldrig påstått annat, men att stå och vänta på att ssa ska "bli bättre" innan återinträde i föreningen tycker jag rimmar dåligt.
Alla tillsammans kan vi göra något, att sitta några stycken utanför å gorma hjälper inte.
Så ! snälla ni, tro inte att jag står på "fel sida" , jag tycker bara att det urartar mer och mer ju längre diskussionen kommer, gör något själv för att förbättra denna sitts som nu uppståt inom vår hobby.
För jag tror nog att alla vill ha en gemensam förening som jobbar för oss amatörer, och inte som nu, emot oss.
Bli medlem ! Säg vad du tycker, det är den enda vägen som DU kan hjälpa oss!
 
Ingen är anonym för oss som har tillgång till dom administrativa delarna av HAM.SE. Men för vanliga användare är användare som ham-man och abcd ganska anonyma. Kanske bättre att regga ett användarnamn som talar om vem man är istället för ett totalt intetsägande nick.

Hasse vill skapa debatt. Och det med rätta. Synd bara ett inte fler säger sin mening. För jag tycker att dessa olika diskussionsforum som finns är en utmärkt plats att diskutera sånt som rör vår hobby. Både bra och dåliga saker. Det viktiga är bara att hålla sig på en vettig nivå och inte glida iväg med nervärderingar och nonsens när ens argument tryter.

73 de Uffe
sm7sek
 
Som så många gånger förut när någon försökt att få igång en seriös debatt i allvarliga frågor uppträder en, eller flera, anonyma skribenter som är mer intresserade av att raljera över skribenterna än att föra debatten framåt i själva sakfrågan. Det är ledsamt att kunna konstatera att så skett även i denna tråd. Ham-man och abcd´s uppträdande kan vara en av anledningarna till att så få vågar ha en egen uppfattning. Vem vill bli förlöjligad av anonyma skribenter?

Iövrigt instämmer jag helt med Uffe SEK när han undrar över varför så få använder ett så utmärkt forum som HAM.se (eller varför inte radioshack.se :rolleyes: ). Enligt räknaren på detta forum finns över 1000 registrerade användare, det borde alltså finnas många med egna åsikter.

Det är sorgligt, men tydligen är det så att de flesta svenskar lever efter devisen "håll dig i mitten så att du inte syns och vad du än gör se till att hålla munnen stängd" (i detta fallet tangentbordet).

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
sm7dlz said:
Iövrigt instämmer jag helt med Uffe SEK när han undrar över varför så få använder ett så utmärkt forum som HAM.se (eller varför inte radioshack.se :rolleyes: ). Enligt räknaren på detta forum finns över 1000 registrerade användare, det borde alltså finnas många med egna åsikter.
Hasse DLZ :cool:

En vanlig månad ser ut så här i besöksstatistiken:
23.463 besök och 160.237 sidvisningar

Men det skrivs inte så många inlägg. Nått dussin om dagen eller så......
Så det är många som läser men få som tycker till offentligt.

73 de Uffe
sm7sek
 
Med tanke på att HAM.se är utnämnt till inofficiellt forum för SSA är det, för att uttrycka sig milt, förvånande hur ointresserade många är av att delge föreningen och alla som läser sin åsikt.

Lyssnar man en vardagsmorgon eller varför inte en helg på 80-meter som finns det åsikter om det mesta. Både bra och dåliga, men av någon anledning vill/vågar man inte framstålla dessa funderingar via tangentbordet.

Via e-brev och telefon VET jag att många har åsikter. Fram med dem även här på forumet!

Hasse DLZ :cool:
 
sm7dlz said:
Med tanke på att HAM.se är utnämnt till inofficiellt forum för SSA är det, för att uttrycka sig milt, förvånande hur ointresserade många är av att delge föreningen och alla som läser sin åsikt.

Med 160000 sidvisningar/månad på detta forum, och inga kommentarer på denna tråd så kan förklaringen vara att fler är lika som mig ??
Bläddrar mest bara igenom ham.se för att se om det är ngt matnyttigt, och nu har jag tom skapat ett inlägg... hoppsan ...
Jag ski*ter fullständigt i vad AIG skriver på SSA'a hemsida, jag bara gäspar förbi all smörja.
Jag är i första hand med i SSA för qsl hanteringens skull, som så många fler.

Och skulle jag som medlem reagera mot ngt, så vände jag mig till SSA i 1'a hand.

Vill man ändra ngt i en förening skall man naturligtvis i första hand vara medlem i föreningen för att i demokrati göra den till vad medlemmarna vill att den skall vara.

Häsningar Urban i Svanberga
 
Hej Urban!

Hört talas om opinionsbildning? Även om, som du säger, du och andra "skiter" i att enskilda blir uthängda på ett minst sagt upprörande vis så finns det andra som anser att en intresseförening inte skall ägna sig åt sådant taskspeleri. De engagerade söker då att skapa opinion och, det vet jag med säkerhet, det brukar ge resultat. De som från början var likgiltiga och liksom du "skiter" i vilket kanske börjar tänka själva vilket kan medföra att även dessa från början "never mind" människor inser att något bör göras. Tyst diplomati kanske hjälper då och då men i det aktuella fallet är det som att hälla vatten på en gås. Jag rekommenderar dig att läsa 0AIGs svar till 6RPZ i SSA FAQ så förstår du det meningslösa att framföra kritiken till källan.

Din inställning till SSA delar du med många många. Jag har tidigare pekat på att en stor del av medlemmarna enbart betalar in årsavgiften för att få QSL. En tråkig inställning till en förening som bland annat har till uppgift att värna de frekvenser som du använder för att få dessa QSL överhuvudtaget!

Hasse DLZ :cool:
 
Med 160000 sidvisningar/månad på detta forum, och inga kommentarer på denna tråd så kan förklaringen vara att fler är lika som mig ??
Tycker det är dåligt med kommentarer i "normala" trådar också så det är nog knappast speciellt för denna tråd.

Jag ski*ter fullständigt i vad AIG skriver på SSA'a hemsida, jag bara gäspar förbi all smörja. Jag är i första hand med i SSA för qsl hanteringens skull, som så många fler. Och skulle jag som medlem reagera mot ngt, så vände jag mig till SSA i 1'a hand.
Så tycker det är ok att hota att skjuta folk till höger och vänster?

För det första så borde du bry dig mer nu än tidigare med tanke på att SSA kommer sätta riktlinjer för våran hobby i framtiden nu när PTS lämnar över ansvaret. Då kan vi inte ha en massa clowner i SSA för då blir det en cirkus på banden.

Det är en sak som är fel, varför skall man behöva vara medlem i SSA för att få QSL-kort? Varför inte bara betala för QSL hanterningen? Det är en sak att diskutera/förändra. Tyvärr så händer det inte så mycket när medlemmarna är ointresserade.

Jag är en av dom som har vänt mig till SSA. I nuläget vet dom nog ganska väl vad medlemmarna tycker om detta iallafall. Det som jag finner som ett problem är att det ALLTID är så att locket skall på! Ingen får kommentera eller uttala sig. Sedan hoppas man på att allt skall glömmas bort med tiden. Folk glömmer inte och det är en anledning till att det finns ett utbrett missnöje bland medlemmar i SSA.

Nu skall tilläggas att det har blivit mycket bättre. Det är en annan öppenhet än tidigare. Det är en förändring på gång till det possetiva. Ett verkställande utskott som nu har skapats är väldigt possetivt enligt mitt tycke.

Jag tror att det kommer bli en diskutionen på nästa styrelsemöte men jag blir förvånad om det skulle bli några drastiska förändringar. Men något borde ju hända, jag tycker inte att man skall få bete sig hur som helst när man är en företrädare för SSA.
 
Nu är visst texten om skottsäker fleece-jacka ändrad på SSA's hemsida. AIG glänser med sin humor som vanligt. Nu hotar han DL7 med stryk... =)

"DL7 fick en fleece-jacka av samma märke - förhoppningsvis strykfri"
 
Vid ett DL möte i fjärde distriktet daterat 2005-03-12 (min födelsedag!!) med representanter för 11 SK4 klubbar närvarande togs bla. följande uttalande:

Citat:

"Diskussioner om www.ssa.se resulterade i att mötet formulerade och biföll följande skrivelse till SSA:s styrelse:

4:e distriktets medlemmar på dagens distrikt 4-möte framför kritik mot att SSA's webbredaktör utnyttjar SSA's webbplats för personliga åsikter och föreslår därför att föreningen söker ny redaktör. Värt att nämna är dock att det är överlag positiva åsikter om att hemsidan är levande."

slut Citat

Protokollet från DL4-mötet finns att läsa på DL4 hemsida.

SM4 är att gratulera till en framsynt ståndpunkt vad gäller föreningens ansikte utåt.

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
SM6VTT said:
Nu är visst texten om skottsäker fleece-jacka ändrad på SSA's hemsida. AIG glänser med sin humor som vanligt. Nu hotar han DL7 med stryk... =)

"DL7 fick en fleece-jacka av samma märke - förhoppningsvis strykfri"

nu står det: Dagen efter var det styrelsemöte. Inte roligt. Klicka på bilden så dyker det upp en gladare DL7 !
Ändringens tid är inte förbi än.

73 Magnus
 
Kan inte fatta varför den mannen inte förstår sitt eget bästa. Han gör ju knappast saken bättre. Och ingen stoppar honom?
 
"Vem skriver vad?

Eftersom det varit en del tjo och tjim runt vem som skriver vad på "SSA officiella hemsida" dvs ssa.se, kan man nu under varje inlägg se varifrån det kommer. Och därmed borde husfriden vara återställd.

2005-04-25, sm0aig"

Bra, så behöver man inte ifrågesätta vem som har gjort vad. Fast jag tror inte att husfriden är återställd för det...

Tillägg 26/4.

"Gratulationstexterna här ovan är skrivna av SMØAIG om någon har synpunkter eller ännu hellre något att tillägga"
 
Last edited:
Back
Top