SSB 80 m

Jadå, ja vi undrade vart du tog vägen.:eek:
Min laptop fick spatt men raspberryn bekymrade sig inte.
 
Ropar lite men inga kvar.

Det är andra gången på en månad som jag får en sådan här hängning. Blir att felsöka under långhelgen!

Men QSO:t var en framgång trots allt. Kör som vanligt min stegmatade 125m loop 15 - 20 meter över backen och 100w.

Vi kanske skulle ha en stående tid för en ring på 160m?
 
Absolut Bengt det var kul och kan ju bli bättre för Mike att läsa mig när jag fixat till den ändmatade tråden!
 
Jag hade inga problem att läsa Bengt men Bosse var svag och ibland ännu svagare:)
Måste få igång en bättre remote RX. Kanske är det extra mycket belastning på 4G nätet just nu som ställer till det.
 
Jag hade inga problem att läsa Bengt men Bosse var svag och ibland ännu svagare:)
Måste få igång en bättre remote RX. Kanske är det extra mycket belastning på 4G nätet just nu som ställer till det.

Jo det kan nog vara så att det är 4G nätet som inte riktigt hänger med i dessa corona tider. Läste som sagt var er bra ni var 5-9+ båda två.
Bosse, man säger ju att det kan vara upp till 20dB förlust att ha fel polarisation, så visst kan det bli bättre om du går över till horisontal polarisering.
 
Nu är den ändmatade tråden inkopplad!
SG-230 fixar avstämningen lekande lätt utan 9:1 balun.
 
Föreslår att vi testar 21:30 - 1945 kHz idag. Om ni är sugna.
Blir lite sent annars, blir bättre det mörka halvåret då kan man köra redan på sen eftermiddag :)

Snacka om off topic förresten!
 
Ledsen men jag har missat tiden två kvällar i rad. I kväll ska ja lyssna på 1945 kHz 21:30.
 
Back
Top