Det gör du rätt i Janne
Det var mycket du kom med Sluggo, kloka ord?! Visst skall man hålla i sina pengar "plastkort", men visst är det väl roligt att köpa sig tex en ny fin radio eller slutsteg. Då gör man det med kontant betalning, det känns mest rätt
Jo jag kommer att handla som tusan framöver när vi får bättre tider. Är ganska fullsmackad med grejer för tillfället.
Inte ska du betala kontant?? Företaget skall väl ha åtminstone 20% ränta (ej fallande)
De ser nog helst att du lägger en del slantar i ränta.
Plastkort ?? Har bara VISA när jag åker utomlands och köper tobak,sprit och radioprylar.
Men som du skriver finns det mycket konstiga saker, man är tvungen att vara med i fackförreningen, annars blir man "mobbad".
Tjaa vad gör man inte mot de som är osolidariska?? MOBBAR ??
Jag har ju utpekat mig själv och min plånbok som osolidarisk
Då får man bli mobbad ett tag, det går över.
De som förstår min mening med det hela mobbar mig
INTE tror jag.
Folk har det för stressigt och hinner inte med, så är läget idag.
Njaäää, det blir många som får ledigt nu för tiden..?? I alla fall i Göteborg. Ingen stress
Alla kan inte åka till utlandet och köpa sprit och tobak, det kostar väl även att åka iväg för att handla sprit och tobak.
Tur att inte ALLA åker, då blir det trångt på bron eller färjan.
Visst betalar det sig om man röker och gillar dyr Wiskey och Cognac
Företag i Sverige skapar jobb, helt rätt! då måste vi ju även handla av dessa företag! Handlar vi utomlands så blir det fler arbetslösa.
Jodå...det kan bli synd om dem och det är inte meningen. Men visst kan jag gå in till Scan eller bonden och köpa kött, likaså köpa mjöl på Västsvenska Lantmän om de bara släpper in mig...de är ju företag som producerar har jag för mig
Jag fortsätter att handla av våra återförsäljare av amatörradio
Det tycker jag att du gör rätt i Janne. Du är en "helylle gubbe" med solidaritet. Du är väl med i facket? Jag är det trots sjukpension sedan 1995. Jag är verkligen solidarisk.
Mvh Janne
Mvh Erland
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''