Skrevs ursprungligen av sm6wxa
Nu kan du sluta upp med dina okunskaper Jan SM7VVG, det är så att PTS ringde till oss idag (lördag) vi har även ringt till Hasse.
Som vi tidigare sagt, har inte vår klubb Sjuhärads Radioamatörer SK6SJ gjort något fel. Du får nog mer info från Hasse.
MVH
SM6WXA/SK6SJ Janne
Har lite svårt att inse "okunskaper". Kan gå med på olika uppfattningar.
Fakta:
Eran förening erbjuder sina, i Sverige spridda medlemmar, att utnyttja eran klubbsignal i den egna bostaden och med egna grejor.
Både jag och -KUX, (som är HF-ansvarig på SSA) är starkt kritiska till detta förfarande och anser att det är fel. Det är det debatten handlar om.
Var ligger okunskapen i detta? Att jag inte tror på erat tillstånd av PTS för detta? Jag har t.om bemödat mig om att titta på det dokumentet ni anger och där talas det om "klubbstation samt klubblokal". Detta kan inte anses vara något ni kan anföra vara riktigt. En klubbstation är en station som klubben innehar och en klubblokal är där man samlas ex för olika styrelsemöten. Nu förutsätter jag naturligtvis att kompletta dokumentet var presenterat och inte "saxat".
När jag sedan läser längre ner i debattserien så tycks ni ha en medlem, rätta mig om det är fel, som har klart nationalistiska åsikter om "gamla på ättestupan", "köttgrisar", "arbetslösa", allt med en synnerligen nedvärderande klang, så kan man ju undra hur det egentligen står till i den "kära föreningen".
Ang det omtalade "bomb-fotot" så tar jag helt avstånd från detta som jag fått verifierat som någon psykologiskt åtgärd. Snurrigt.
Man ska aldrig hoppa på en person "in natura" utan vad man ska göra är att kritisera, starkt eller svagt, åtgärder personen/föreningen gör. Det är det som kallas demokrati.
Att inte SSA ingriper på något sätt i debatten (utom -KUX och i viss mån DL7) finner jag helt obegripligt. Hade det varit någon form av stake i den organisationen så skulle styrelsen där kunna komma med fakta i ärendet och inte låta den fortgå så pass länge som den har gjort. Jag menar dom har ju alla chanser med sin PTS-lobbying att få fram ett besked i frågan.
Sedan får jag ju hoppas att det verkligen var chefen för PTS som ringde er och inte en skojare. Verkar lite osannolikt att en byrådirektör för ett statligt verk skulle ta till en lördag för detta. Varför publicerar han inte det, antingen i detta möte eller framför allt på sin hemsida
www.pts.se där han ju verkligen har möjlighet att officiellt presentera beslutet som ni åberopar. Inte ett pip om amatörradio har presenterats sedan WRC beslut.
Skulle det bli så så ska jag inte vara den som bangar att säga att ni hade rätt och att jag hade fel. Men låt oss se det hela officiellt. Kan nämna att jag i 2 e-mail till
pts@pts.se efterlyst en förklaring och ännu inte fått ett svar av nämnd myndighet. Blir väl tvungen att invänta de 14 dagarna och sedan skicka en anmälan varför dom inte svarat ännu. Som statlig myndighet måste dom diareföra inkommande email och svara på detta inom nämnd tid.
Med detta låter jag debatten vila.
Mvh Jan