Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pratet om att switchade agregat som är avsedda för amatörradio stör är otroligt överdrivet.
Kolla på det fåtal transcievers i dag som säljs med inbyggt nätagregat, samtliga är med switchat agregat.
Raderat mitt svar för husfridens skull ...Ja ja, det må väl vara hur det vill, huvudsaken att man är nöjd!
Men om det nu är så att det skulle kunna fungera bättre med ett 1200kr dyrare kragg, så är väl det en rätt liten andel av totala stationskostnaden för de flesta av oss och skulle kunna vara väl använda pengar.
Jag vill inte vara ofin på något sätt Johan, men för mig känns det nog mer som bortkastade pengar att investera i ett transistorslutsteg plus nätagg som höjer uteffekten från 100 till 300W...
/Lasse
Lite grand Bengt fast mest allergisk mot en viss typ av kommentarer och avvikelser från ämnet ...Ömma tår så här på kvällskvisten?
Nja du vet jag har ju tänkt bo kvar här i SM3 landet ett tag till. Har ingen lust att behöva släpa med mig salutkanon, basebollträ och möjligen den avkortade hagelbössan för nödigt självförsvar vid besök på klubbmöten, loppisar och dylikt i framtidenJag tyckte ditt svar till BDZ var välskrivet Johan. Lägg upp det igen! Det behövs lite bomber och krutrök här på forumet så de hum(ö)rlösa inte tar över.
/Bengt
Nja du vet jag har ju tänkt bo kvar här i SM3 landet ett tag till. Har ingen lust att behöva släpa med mig salutkanon, basebollträ och möjligen den avkortade hagelbössan för nödigt självförsvar vid besök på klubbmöten, loppisar och dylikt i framtiden
/J
Hi Hi /JDu behöver nog inte vara orolig... Dels är jag ingen frekvent besökare på klubbmöten och sen tror jag att det vill till en hel del, både för dig och mig, innan argumenten tryter!
/Lasse