SM0GLD
Vänsterhänt
Jo men detta är inte "enkelt" för mig som är helt analog i sinnet.Ett tips är att sätta upp en enkel VPN lina mellan stugan och hemmet som backup.
Har väntat flera år på fiberanslutning så jag vill inte utöka mitt mobila bredband mer än nödvändigt.
Det har kostat mycket pengar och frustration redan.
Både flera olika routrar är införskaffade och även testade med yttre LTE antenn för att slippa plötsliga nerkopplingar.
Bara problem.....olika problem och när det ser ut att funka relativt stabilt så sker plötsligt någon förändring som sabbar allt.
Jag känner att allt är utom kontroll för mig.
Fiberanslutningen är nästan klar d.v.s. allt är inkopplat utom ett litet problem att Ip-only vägrar koppla in mig i stamnätet trots att fibern är dragen ut till kopplingspunkten längre ner på gatan. Deras support är lika kass som Telias.
Vi är 5 fastigheter i en liten grupp och vi har blivit inkopplade med 6 månaders intervall. Allt har varit färdiggrävt för övrigt men dom drar ut på det hela av någon anledning. Jag är sist i gruppen och eftersom min närmsta granne blev inkopplad vid årsskiftet så bör jag få vänta till juni om 6-månadresregeln stämmer.
Last edited: