Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
off subject
KBW de APQ.
Jag skickade ett e-mail till dig för en tid sedan. Har du fått det? Mailet har ej "bounced" så jag antar att det kommit fram?
73
Bengt
SM6APQ
Du kan visst åka på att betala tull om du köper från USA. Jag tog ML&S för att de oxå ligger inom Unionen och man slipper just sådana pålagor.
Citat från tullverkets hemsida om inköp utanför EU:
"En vara som du beställer eller köper från en privatperson eller ett företag, ropat in på nätauktion, köpt via postorder eller vunnit på internet räknas som import. Det innebär att tull, moms och andra eventuella skatter ska betalas. "
Just amatörradios är väl tullfria, men annan elektronik är inte det, OM jag har förstått reglerna rätt.
Just amatörradios är väl tullfria, men annan elektronik är inte det, OM jag har förstått reglerna rätt.
@KBW
Jo, man erbjuder banktransfer utan kostnad.
Jag antar, mot bakgrund av bankers agerande, att en transfer kostar en slant att utfärda.
SM7IWG. Carl
Det kan vara en viss avgift men den är inte så stor. Bäst är att kolla med din bank.
För cirka två år sedan köpte jag just en TS-2000x hos ML&S och då valde jag att använda min bank, Handelsbanken för att överföra pengarna och det kostade, vad jag minns, under hundralappen att utföra.
POS STK REFNR TEXT PRICE
010 1 MFJ-826B Digitales SWR/Wattmeter 1,8-54 MHz 199.00
---------------------------------------------------------------------
Shipping cost: 14.80
Handling Charge: 4.00
Total: 217.80
===========
The total does contain 19% VAT (34.77 Euro).
I Svenska kronor ca: 1.752,-
Troligen ... dags för en modern version av Walraff's "Rapport från en skurhink". Någon som kan avslöja omräkningens offers omänskliga räknande i mörk trång webbskrubbAha, de har hyrt in ett gäng polska hemmafruar som sitter i en skrubb och räknar ut kursen?