Nya tips från Blocket TRADERA etc

Just nu 410kr för denna gamla gummipinne för 79MHz :eek:
Nåja, värdet avgörs väl av spekulanten, har själv en hel del saker som XYL gärna skulle kasta, tydligen även gummipinnar för tusentals kronor :rolleyes:
 
Ja, detta var bra. Jag har nog missat något! Jag får ge mig in i budgivningen!
Kanske vi amatörer inte fattar, den har väl guldpläterade kontaktytor... :)

Skynda Fynda!!!
 
Slutpris 510kr! Kan någon förklara vad som är så unikt med denna antenn?
151128891_1.jpg
 
Kanske inte jätte-prisvärt men det är trots allt en, för handportabla radiostationer mycket bra antenn för 4m bandet.

Procom säljer en liknande fast med FME-hona, lägg till en FME till BNC-adapter så landar vi in på ungefär samma pengar ;)
 
Kanske inte jätte-prisvärt men det är trots allt en, för handportabla radiostationer mycket bra antenn för 4m bandet.

Procom säljer en liknande fast med FME-hona, lägg till en FME till BNC-adapter så landar vi in på ungefär samma pengar ;)

Jag fick ett knippe av just sådana antenner för 25 kr på Tradera. :)
 
Jag tittade på auktionen tidigare idag.
Den ena parten som trissade priset var en helt ny användare på siten, inga tidigare köp eller sälj. Det kan förstås ha varit en legitim spekulant som valde att registrera sig för just denna unika tingest, men det ringer lite varningsklockor...

73 de SM0RVV
 
En "Wobbulator" bör inte saknas i något hem...

Frekvensen 735 kHz är ganska intressant.

Den skvallar om att åtminstone en RCA AR-88LF eller en Philips BX925A funnits i "shacket".

Beroende på hur mycket inställningsområdet är kan även Hammarlund SP-600-VLF (705 kHz) funnits med i uppsättningen...

73/
Karl-Arne
SM0AOM
 
Här har vi en godbit, en BC-312: Signal Corps Radio Receiver BC-312-M U.S ARMY på Tradera. Övrigt |
Förhoppningsvis inte alltför söndermodifierad, men man får kanske räkna med sådant.
Med största sannolikhet är mottagaren modifierad för kortvåg...
En mottagare som förhoppningsvis kan motstå de nya EMP vapen som utvecklas, beskrivs på SSA hemsida. Där Morsekunskaper är nödvändiga......
Morse och telegrafister, ett trafiksätt som klarar EMP.

de
FPD
 
Last edited:
BC-312: å hela schemat tryckt på insidan av plåtlocket, det skulle bli mikrofilm i en modern rig.
 
Antenna-launcher...

....finns annonserad på tradera under amatörradio. En makalös manick för att skjuta upp fästpunkter för trådantenner i träd. Köpte själv en sådan i början av året från USA.
Med tillbehör och frakt hamnade inköpskostnaden på knappt 400 US Dollar.
Värd varenda cent.


SM7IWG Carl
 
Last edited:
Back
Top