Nya tips från Blocket TRADERA etc

OK då ser även jag...... min på loppis inköpta har dubbla tungor.

Tänk man lär sig alltid något nytt bara man frågar och någon är intresserad att svara, även om frågan för många ligger på för låg nivå :cool:
 
Ibland sitter rören väl hårt. Jag hade av ett ben en gång på ett QY4-250 (QB3,5/750) när jag skulle ta ur röret ur mitt "nyligen" skrotade PA. Jag tyckte jag var försiktig. Det hade fö en omkopplare på fronten för klass C :).
 
Det ligger riktigt många apparater ute på tradera nu, trots att det är mitt i sommaren,
en FT-1000MP och en CR304A bland annat, fyndchans för den som vill ha nåt rejält på bänken :)
 
Last edited:
Missa inte Drake R8:an som går ut på söndag på Tradera, den blir säkert dyr.

Som yngling satt jag på stadsbiblioteket och bläddrade i WRTH, World radio TV handbook.
På sista sidorna fanns alla de glättiga annonserna som man satt och dreglade över, Drake R8 var en av de nyheterna som lockade men inte passade plånboken då.
Efter många varv med gräsklipparen på de stora vidderna hos grannen så renderade det i en begagnad Grundig satellit 650 som jag nötte VFO på, sedermera byggdes ett hamcom-interface med en 741 och det var kanske där allt började...

WRTH lever visst fortfarande även om DX-ing för en tynande tillvaro med allt färre stationer att lyssna på.
WRTH Online
 
Fin apparat i, som det ser ut, fantastiskt fint skick, men lite väl högt pris kan jag tycka.

Skickat från min GT-P5110 med Tapatalk 4 Beta
 
Även en Kenwood 751 för 2500kr Amatörradio Kenwood 751 E 2m 144-146 MHz All mode-station på Tradera. En sån hade jag för ca25 år sedan. Standardfel var att de svårfunna pottarna börjar glappa.
Själv brukar jag lägga ut objekten för en krona för att få igång buden. På tradera blr man ofta förvånad, mitt skrot går dyrt och det som jag tycker är bra går billigt...
Så det jämnar ut sig och jag blir oftast av med junket.
 
Last edited:
Undrar om höstrusket påverkat för nu verkar tradera fyllas av alla möjliga och omöjliga pryttlar under fliken amatörradio,
dagens tips får väl vara en Ra200, det är några dagar kvar på den auktionen.
 
Inte på Tradera, men väl på HAM.se:s eget salutorg säljer jag en del prylar för dödsbos räkning. Kika förbi under Amatörradio säljes.

Edit: Raderade rubbet idag 12/9 p g a noll intresse
 
Last edited:
Nu är det en sån där salig blandning på tradera igen,
en splajsans ny R70 kanske lockar någon, men inte mig iallafall :p
ARRL handbok från 50-talet är ju bra läsning för den rörfrälste!

Amatörradio - Tradera.com
 
Back
Top