Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur mycket ripple-ström tål dessa kondingar?4 x22000uF
Jag kommer inte ihåg värdet, kan dock kika i en gammal ELFA katalog.Hur mycket ripple-ström tål dessa kondingar?
Jag frågar lite av nyfikenhet och undrar samtidigt hur kommersiella linjära psu'er är dimensionerade.Typen klassades som av "Computergrade" och tålde mycket hög rippelström
Hur mycket ripple-ström tål dessa kondingar?
Tack för kondensator-info. Om det finns någon information om kondensatortyp så är jag intresserad av detta.
Elektrolytkondensatorer är den i särklass sämsta komponenten i alla spänningsaggregat när det kommer till livslängd.
Om man då dessutom underdimensionerar blir saken inte bättre.
Man kan ju visserligen hävda att inget aggregat jobbar med kontinuerlig belastning men det resonemanget gäller bara för den som vill snåla in på prestandan.
Frågan är om det inte blir billigare att köpa ett färdigt aggregat och byta till bättre kondensatorer om det får plats i lådan.
Absolut, men det är lätt att lura sig själv,Det lönar sig att parrallellkoppla mindre ellytar för då minskar den indre resistansen
Jag kikade på ett professionellt aggregat från
EA, 12V/20A
Astron 12V 35A
Daiwa PS-304
Det jag funderar på är om dessa fabrikat specar "kontinuerlig drift"?
Man kan ju tillåta förhöjd rippelström kortvarigt om inte temperaturen blir för hög.
Jag vill gärna konstruera för "worst case"