Jodå, visst är det så Roy och jag har ju inte ett förflutet här som speciellt blyg och har ju bidragit (numera skäms jag lite för det faktiskt) med en del brännbart appropå effekt diskussionen och RFI etc. Fick bakläxa av en god vän. Fick börja läsa på ämnet och är idag lite mer välutbildad med en lite annan syn på ämnet.Och SA3BYC, jag trodde att ett forum av denna typ var till för att spekulera, även spekulera vilt, för att om möjligt komma fram till någon lösning, ökad kunskap, förståelse eller avslut som alla kan acceptera.
de
SM4FPD
Men vissa spekulationer kan jag tycka är intressanta, kan driva diskussioner framåt och skapa intressanta infallsvinklar. Men i den här saken känns det inte som spekulationer för något framåt. Vi vet ingenting och vilda spekulationet kan inte påverka, min åsikt, i alla fall inte i någon positiv mening.
Därför tycker jag det är bättre om vi avvaktar och ser vad som sägs framöver. SSA till exempel, oavsett vad man tycker om dem som organisation, lär nog bevaka amatörradio utövarnas intressen. För mig som glesbygdsbo, rätt långt norrut, å aktiv i tester, är möjligheten att få köra dagens effekt viktigt. Där har jag fullt förtroende för att SSA driver min möjlighet att få fortsätta med det! Den andra organisationen som jag lämnat vill nog gärna motsatsen
Om du startar en ny tråd om hur bygga högeffektiva antenner, framförallt på 80 och 160m, så hänger jag på direkt! Det är högprioriterade områden inför vårens antennbyggen. Där funderar jag just nu intensivt på vad som ska göras och byggas framöver.
Kom igen Roy, starta antenntråden och låt oss diskutera något konstruktivt, istället för att ägna oss åt spekulationer vi inget vet om! Jag är definitivt på
Johan