Körde en hel del SSB/CW och bland annat S57RR ropade in på mig på 155. Nån Engelsman hade hört mig i IO91 enligt clustret. En annan Engelsman mejlade mig och sa att jag kom igenom med burstar då och då. Ganska kul tycker jag men tråkigt att folk inte tjoar tillbaka.
Det är aningen för tidigt för att säga att detta var årets sämsta test men jag är mycket besviken på aktiviteten och även kondsen för de var faktiskt dåliga men brusnivån var även hög.
Körde faktiskt nån ny station men var var alla SM7or? Ropade länge mot Stockholm men fick ingen SM0a, och Södermanland och Östergötland..... Finns 6m där?
JT6M.... Ja, ibland är det lite mycket JT6M men när man ropat i 2 timmar och det börjar bli en kvart mellan QSOen så börjar det bli dags att gå JT6M. Det fungerar ju uppenbarligen men inte alltid.
Provade med OY3JE men vi fick avsluta, började find med fina och hela calls dök upp i rutan, sen hände inget och 17 minuters testtid var förlorad. Provade också med SM2A men SM2 var svårt igår.
Fick till slut SK2AT men oj vad vi fick hålla på länge innan det ville sig. Det verkade som om de hade AU däruppe för han fick massor med pingar men svårt att decoda.
73 Magnus