Syftet bakom att vara anonym är enbart att skydda mig som person från direkta påhopp och trakaserier. Nackdelarna som ni skriver är faktiskt nogrant avvägda mot de fördelarna det ger och jag är fortsatt övertygad om att anonymiteten är av godo för mig som person. Hade klimatet inom amatörradion varit mer öppet och haft högre i tak hade jag kanske gjort en annan bedömning.???
Ok, Johan är funktionär i en sektion, men sitter inte i styrelsen. Dessutom har SSA eget forum.
Ingen annan har med SSA att göra, förutom när Jonas PHU kommer in med en kommentar.
Det är väl bara bra att även föreningens representanter är med i debatten under stundom ?
Nä, jag får snarare känslan av att du vill vara anonym för att kunna skriva saker du inte annars
skulle kunna stå för, saker som är rent provokativa utan annat syfte än att just provocera.
Instämmer fullt ut med föregående skribenter, det vore mycket trevligare om du kom in och
presenterade dig. Ingen är farlig här, möjligen bits vi ibland men i så fall bara med pennan
Att, som du gör för närvarande, komma med käcka kommentarer anonymt, är lite som att köra svartfot, tyvärr...
Ni har alltså inte fel i sak när ni nämner de nackdelar som medförs av att vara anonym, det är bara det att vi gör olika bedömningar av de andra parametrar som ingår. Ni känner ju tex er själva, och vet att ni kanske inte skulle gripa tag i någon på en amatörradioträff och ge personen en örfil. Jag känner inte er och är därför inte tillräckligt säker på det, särskilt när det skulle kunna spilla över på mina nära och kära.
Jag tror tyvärr att ni överskattar värdet av att framträda under riktigt namn, jag är inte en för svensk amatörradio viktig person. Det är inte någon som skulle sätta något större värde på mina åsikter, särskilt inte efter vad jag har skrivit i denna tråden.
Om man följer tråden så ser man att jag står allt mer ensam, det är fler och fler som ansluter sig mot mig. Eftersom jag redan har stött mig med några från SSA kan mina åsikter och mitt aggerande ha spritt sig vida inom de övre leden inom SSA. Kanske skulle jag få mitt certifikat återkallat.
Samantaget måste jag tyvärr därför vidhålla att anonymitet är nödvändligt.