SM5KRI
Oldtimer
Är uppvuxen med Fleischmann.Själv börjar det nog med en Märklin vridtransformator i 5 års åldern..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är uppvuxen med Fleischmann.Själv börjar det nog med en Märklin vridtransformator i 5 års åldern..
Det var Trix hos mig...Är uppvuxen med Fleischmann.
Det har ju gått några år sedan 2006-2007 då du fick ett avtändande smakprov på den allra sämsta sidan av amatörradio. Kavla upp skjortärmarna och gör ett nytt försök men satsa på något annat än FM-kanaltrafik på 2 m.Idag lockar det lite, kanske det blir ett certifikat vid tillfälle? Om jag som PR-knutte är välkommen
Är uppvuxen med Fleischmann.
Till att börja med, i väldigt unga år, en liten skruvmejsel och "slakta" alla möjliga sladdar och ställa till ett elände för mor och far innan skruvmejseln var beslagtagen. Tydligen var mitt mantra enligt mor "Oans bam bam" .. vilket var skruvmejseln. Familjens stora radiogrammofon att ratta runt på var nästa steg, följt av en bygglåda med diverse radioexperiment, Märklin och Scalextric.
Har många fler bam bam nu än då. Men idag är jag mer försiktig med att skruva isär inkopplade förlängningssladdar och annat spänningsförande
Min mor var måttligt glad när jag 6 år gammal skulle experimentera:
Vägguttag ---> nån meter avskalad dubbelledare ----> stickpropp
====> skräckslagen, arg mor, sönderbränt vägguttag, och såg massa konstiga färger i timmar efteråt ...
Det går utmärkt att grilla korv på det sättet. I lunchrummet på en tidig arbetsplats hade vi en sådan grill i lunchrummet. Minns att det var viktigt att göra ett antal hål i korven innan grillen startades. En brädbit, några spik och kabel med stickkontakt är allt som krävs.Förlängningen på det där är att jag anslöt de skalade ändarna till en korv för att se om det gick att grilla den. Minns att det slog blå blixtar inne i korven och den utvecklade rök innan proppen gick.
Fanns färdiga apparater att köpa, åtminstone i USA.
Den komplexvärda permeabiliteten hos korv uppvisar en låg förlustvinkel i HF-området, så det utvecklas relativt lite värmeMagnetfältskoppling direkt till korv fungerade dåligt.
För mig gick proppen. Kanske för att det var isterband? Tror det är mer salt i dessa...Det går utmärkt att grilla korv på det sättet. I lunchrummet på en tidig arbetsplats hade vi en sådan grill i lunchrummet. Minns att det var viktigt att göra ett antal hål i korven innan grillen startades. En brädbit, några spik och kabel med stickkontakt är allt som krävs.
Det gjordes en film med samma namn för utbildningsändamål. Den ingick i min kurs i psykiatri och vi diskuterade den flitigt. Den schizofrena familjen var särskilt intressant/omskakande, där en eller flera lider av sjukdomen men som till synes är friska. Sjukdomssymptomen kan istället komma att projiceras på av familjens friska personer.Laing var en brittisk psykiater som forskade om mentalsjukdomars verkliga orsaker, och
formulerade en kontroversiell teori om det i sitt verk om "Family Life".
Samma här men det blev att måla om kökstaket.Jag fick Den Lille Kemisten i julklapp. Sen fick vi måla om taket i mitt rum.