Ja, visst var det kanske lite med glimten i ögat, men jag har alla dom problem som räknades upp och jag kan inte ta hål hött som bött i huset heller.
Jag har inget dedikerat radiorum utan radion finns på bekvämt (armlängs) avstånd från vardagsrumssoffan, i ett hus med helt öppen planlösning så allt syns från såväl kök som matbord.
Jag får ofta intrycket att det ser ut som hos han i tv reklamen för favoritkanaler, uppsågade hål i parkettgolvet, trassliga kabelnystan hål genom väggarna och så vidare hos många radioamatörer.
Så kan/vill inte jag ha det, jag vill ha EN genomföring genom innertaket upp på vinden som kan döljas med ett doslock när/om jag flyttar,
Jag vill ha EN kabelkanal (helst bakom gardinen) som leder upp kablarna (samtliga vilket blir en 5-6 koaxar, två rotorkablar och kanske några spänningsmatningar till koaxswitchar och annat) från radion och upp till vinden, gärna en snygg kanal i borstad aluminium.
Jag vill/kan INTE göra hål i väggar eller fönsterkarmar, fönsterkarmarna är i aluminium, fönstren är treglas kasetter.
Förutom att det ska vara snyggt ska det vara funktionellt och bra, inga kalldrag, ingen fuktinträgning, så i genomföringen ska det isoleras.
Med dom förutsättningarna kan jag jobba, om jag inte ska bära ut radiogrejerna i veboden och sitta där och huttra