HAM.se uppgraderat i natt

Ser riktigt snyggt ut, kul med en ny design, känns fräscht :) skall bli kul att se din sammanfattning av "nýheter" Martin, Bra Jobbat! /J
 
Kan bara instämma de övriga!

Snygg och ren design, ser fram emot att få veta mer om hur de nya faciliteterna fungerar!

Tack för allt arbete ni lagt ned Martin et al!
 
Det kan kanske vara läge för en ny tråd om det nya forumet?

En önskan, länkar som den i SM0TSCs inlägg ovan, är åtmiståne för mig svår att se.
Ge dem gärna en blå nyans, det brukar vara standard och användes av förra forumet.

I huvudfönstret såg man vem som skrivit det senaste inlägget i en tråd, det saknar
jag lite i nya forumet.


Förstår att ni arbetar frenetiskt så det kanske kommer :)
 
Kul med förändringarna, hoppas det rullar på som det ska.

Knappen i resp.tråd för "sista inlägget" - går den att göra större och/eller lite mer synlig (färg) ?
 
SM0TSC:72011 said:
Vi lägger några dagar på att fixa småbuggar och önskemål från er medlemmar innan vi gör "nylansering" med mailutskick till alla medlemmar osv.

Då tolkar jag detta som att du lägger till stöd för TapaTalk :D

//SM0TSC
Nu finns det ju en egen app för Android så tapatalk är åtminstone för mig inte jätteviktigt.
 
Nu finns det ju en egen app för Android så tapatalk är åtminstone för mig inte jätteviktigt.

Fördelen med Tapatalk är att man kan ha alla sina forum av intresse i samma app, i stället för att ha enskilda per forum. Vilket åtminstonde jag ser som en stor fördel

//SM0TSC
 
Om man har Google Chrome som Internetläsare och klickar på Tillägget RSS-prenumeration (från Google) så hamnar man på en turkisk hemsida som inte handlar om amatörradio.
Är det någon annan som råkat ut för samma sak?
 
Det ligger något i vad Ingvar skriver. Den genomsnittlige amatörens ålder och är inte i det lägre segmentet
och synen kanske inte den bästa längre. Det finns dessutom yngre som kan vara synskadade.

Det verkar vara så att man kan välja stil i inställningarna, så det kanske finns någon högkontraststil
som ni kan lägga till för de som är i behov av sådant?

Personligen gillar jag den nya "sobra" stilen.
 
Hej!

Jag gillar faktiskt inte den nya layouten. Den ser trist, blek och tråkig ut! Ett klart steg bakåt, I mitt tycke.
Trodde att det skulle bli ett attraktivare utseende, men det ser ganska trist och utslätat ut tycker I alla fall

Leif SM5KNV
 
Hej!

Jag gillar faktiskt inte den nya layouten. Den ser trist, blek och tråkig ut! Ett klart steg bakåt, I mitt tycke.
Trodde att det skulle bli ett attraktivare utseende, men det ser ganska trist och utslätat ut tycker I alla fall

Leif SM5KNV

- Instämmer, jag är negativt inställd.

1. Vid "visa full sidbredd" tar de tre fasta kolumnerna så stort utrymme, att texten/fonten blir mycket mycket liten. Minska kolumnbredden och inför automatisk radbrytning i respektive kolumn.

2. Använd INTE olika fonter, rubriker tycks ha font Courier eller annat, med olika tjocklekar tex på staplar av tex bokstaven A. Detta blir svårläst i den förminskade texten. Inte bra. Visst, jag kan gissa mig till vad där står. Använd genomgående samma jämntjocka font, gärna med fet/större/understruken stil vid rubrik mm. Exv Verdana eller annan, så som i undertext.

3. Viss text har inte full svärtning. Inte bra!

4. Tjänsten (1 läser) Om detta anses intressant för övriga läsare, ge då texten full storlek och svärtning, så att man ser vad där står!! Nu är det bara suddigt. Inte bra!

5. Tidigare har de olika "boxarna" varit åtskilda med tydlig linje. Inte nu. Svårnavigerat för oss med bildminne.

Detta är gnäll från min sida, och det finns säkert goda förbättringar som jag ännu inte ser.
Men jag föredrar faktiskt den förra versionen.


73/ Curt G
 
Tack för all feedback. Vi tar den till oss och ser vad vi kan göra.


1. Vid "visa full sidbredd" tar de tre fasta kolumnerna så stort utrymme, att texten/fonten blir mycket mycket liten. Minska kolumnbredden och inför automatisk radbrytning i respektive kolumn.

5. Tidigare har de olika "boxarna" varit åtskilda med tydlig linje. Inte nu. Svårnavigerat för oss med bildminne.

Kan du utveckla lite mer hur du menar?
 
Back
Top