Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
21MHz idag är rätt lugnt, än så länge. En W5 som kör kW och såklart inte hör lika bra som han hörs, ett par DX med fina pile-uper. Inga feta öppningar, men stabilt. Det borde f ö vara förbjudet att köra kW och fet yagi om man har dålig RX.
Jag vet ju att min RX är bra. Och jag kallade på honom under en timme, med honom "ledig" mellan varven, alltså inte upptagen med pile-up, direkt. Inte ens ett QRZ fick jag, fastän han var uppe på 599 stundtals. Och när jag lyssnade på honom så körde han ingen under 579 i rapport. Dålig RX kallar jag det. Eller lathet. 3B8CF och andra - mer lyhörda - har jag fått svar av när dom varit S2-3 här. Döm själv.
Jag tror det är ett fall av krokodilsjuka.
Han kanske inte gillar 'svennar'
Jan, hur mycket radio kör du? Har du aldrig råkat ut för det här fenomenet, att nån helt enkelt verkar strunta i svaga stationer? Aldrig irriterat dej på det?
F ö tycker jag amatörradion fortfarande är skönt befriad från SD-snack.
Och hur det är på Rosengård (på, inte i) kan vi möjligen lufta i ett annat forum. Orka.
Jan, hur mycket radio kör du? Har du aldrig råkat ut för det här fenomenet, att nån helt enkelt verkar strunta i svaga stationer? Aldrig irriterat dej på det?
F ö tycker jag amatörradion fortfarande är skönt befriad från SD-snack.
Och hur det är på Rosengård (på, inte i) kan vi möjligen lufta i ett annat forum. Orka.
SKa jag köra California idag också?