SM4FPD
Well-Known Member
SM-20 har varken CPU, LCD, USB, Firewall, Nätverksanslutning eller RS-232.
Inte ens eleketretkapseln är digital där.
Däremot en tryckskillands-eleketret vilket ger god riktverkan.
I foten en förstärkare med lätt skärpning av frekvensområdet vi jobbar med.
En bra mic som aldrig, mig veterlgen, har varit föremål för modifeiringar eller utalanden som "HORRIBLE".
SM-20 rekommenderas i originalskick.
Pratar man för nära blir det dock att låta illa, det är ju en tryckskillandsmikrofon och tal nära, under 5 cm resulterar i att principen med tryckskillandsupptagande förstörs.
Rätt talasvånd ä 10 - 30 cm.
För de som är vana vid andra bordsmickar som måste lyftas upp och talas på 2 cm håll kan det var svårt att vänja sig med 20 cm avstånd.
Micken ställs bakom loggboken. Ja ja, kladdlappen då. (A4 format)
Pratet som nämnt här om Asiaters ljusa röst håller jag inte med om. Detta begrepp kom till på 27 MHz tiden då många mickar till dessa var dåliga dynamiska kapslar.
Den diskant vi vill ha är SSSS och FFF ljuden, och har inget med världsdelens röster att göra.
de
FotPeDahl
Inte ens eleketretkapseln är digital där.
Däremot en tryckskillands-eleketret vilket ger god riktverkan.
I foten en förstärkare med lätt skärpning av frekvensområdet vi jobbar med.
En bra mic som aldrig, mig veterlgen, har varit föremål för modifeiringar eller utalanden som "HORRIBLE".
SM-20 rekommenderas i originalskick.
Pratar man för nära blir det dock att låta illa, det är ju en tryckskillandsmikrofon och tal nära, under 5 cm resulterar i att principen med tryckskillandsupptagande förstörs.
Rätt talasvånd ä 10 - 30 cm.
För de som är vana vid andra bordsmickar som måste lyftas upp och talas på 2 cm håll kan det var svårt att vänja sig med 20 cm avstånd.
Micken ställs bakom loggboken. Ja ja, kladdlappen då. (A4 format)
Pratet som nämnt här om Asiaters ljusa röst håller jag inte med om. Detta begrepp kom till på 27 MHz tiden då många mickar till dessa var dåliga dynamiska kapslar.
Den diskant vi vill ha är SSSS och FFF ljuden, och har inget med världsdelens röster att göra.
de
FotPeDahl