Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att fortsätta med mikrofonmodeller, undrar jag vad ni anser om en snart antik Shure 440. Utan PTT-tangent och annat bjäfs.
/ Göstha
Jag använde den på min Trio TS-510 under 1970-talet och fick ofta spontant beröm för ljudkvaliten utan att fråga om det. Undrar om den rakt av passar till en Yaesu FT-847 utan trafo? Jag frågar, eftersom jag i så fall tänker skaffa en passande mikrofonplugg.
/ Göstha
Elektronik är billigt och mekanik är dyrt. Det är ju ganska naturligt att tillverkarna skickar med en enklare/billigare mikrofon, precis som de skickar med en enkel/undermålig högtalare.
Tackar! Då blir det till att skaffa en mikrofonplugg och bygga ytterligare en adapter. Jag vill ju kunna använda den till Trion också...Jovisst, då det är en dynamisk mick fungerar det fint,
kall sida till pinne 7 och varm dito till pinne 8.
Pinne 6 är PTT och pinne 5 är stomme, skärma micktrådarna för säkerhets skull...
ta för Guds skull bort det hårt packade "fiber filtret" framför electretelementet, de gör ju att de blir tvärstopp. Folk låter som viskande möss trots mic.gain i botten.