Intressanta fynd på TRADERA

Vad är det för en apparat?
Vad gör den?
Man försöker i många fall sälja saker mara genom att ange namnet som står på saken, exvis en CTS-467B men vad. är det?
Är det en markradar?

SM4FPD

Någon typ av GPR är det nog såvida det inte bara är 4 stycken 50 mm PVC-rör med ändstopp, en laptop och lite blinkande lysdioder på ovansidan av underverket. Nåja, vad är 60-tusen då en snabbrepa i guldrika trakter skulle betala tillbaka köpeskillingen med råge.

Återigen ett mycket besynnerligt auktionsslut, den som är så pass intresserad av rören i lådan så man är beredd att betala nästan 10000:- kr för den (och i det här fallet var det ju minst två budgivare), borde ju samtidigt inte kunna vara helt ovetande om vad rörtyperna i fråga kostar att köpa i affären, även om många rör blivit ganska dyra, och (nästan) inga fler tillverkas...

Det måste rimligen föreligga någon (för oss) dold omständighet, såsom att man har erhållit underhandsinformation om att det underst i lådan förekommer flera oöppnade kartonger med Western Electric 300B eller liknande :oops: eller att hela ärendet är någon form av ekonomisk brottslighet, alternativt bud på pin kiv...

Styckepriset blev ändå måttligt. Samma köpare betalade mig drygt tvåtusen för två begagnade 211 med hållare.

Styckepriset blev ändå måttligt. Samma köpare betalade mig drygt tvåtusen för två begagnade 211 med hållare.

Ja det var säkert ett bra pris :) men då var ju antagligen behovet just två stycken 211-rör. En blandad rörlåda innehåller troligen några fina fynd, men de flesta är ju mest sannolikt inte just de typer man behöver. Behöver jag laga min bil så behöver jag ju exakt rätt reservdelar, det hjälper sannolikt inte med "500kg blandade bildelar", även om kilopriset skulle bli lågt...

:)

Back