Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej Ser att du hittat en leverantör. Tänkte ändå tipsa för framtiden.
Jag har använt vanlig skärbräda i plast till isolatorer och sådant. Tror att det är Eten?
Den är lätt att bearbeta och framförallt finns den att köpa i nästan alla mataffärer.
Mvh Lorentz
Som kuriosa kan jag berätta att just Delrin är den vanligaste plasten i gitarrplektrum
Ja tyvärr verkar det vara så tunna och hårda skärbrädor finns det gott om men den andra sorten finns fortfarande i några butiker inklusive 15 och 20 mm tjocklek.Jag har på senare tid bara hittat ganska tunn och hård skärbräda.
Dom gamla 10mm tjocka halvgenomskinliga verkar vara på utgående.
Kan man inte mata den "mittersta" ca o,5 m långa istället ?Har funderingar på att falla för frestelsen att bygga en J-pole i dualbandutförande för 2 och 70. ska bara lyckas tillverka bottenisolatorn till den 1447 mm långa 10 mm radiatorn på något klurigt sätt.
Kan man inte mata den "mittersta" ca o,5 m långa istället ?
Borde bli enklare mekanisk fastsättning för den långa pinnen som jo blir "jordad" då.
73 de Lars SM3KYH
Jag har förresten en annan plast som jag ska testa som isolator.
Byggvaruhusen säljer svarta plastklossar 100x100x50 och 150x150x50.
De används för att ställa hus på och ger då ett tryckstabilt underlag och spärr för fuktvandring från underliggande material.
73 de SM7NTJ Lorentz
Jag handlar klossarna på Optimera. Glömmer tyvärr alltid bort vad de heter, men vet var de ligger i butiken så jag hämtar upp ett par när jag behöver. Jag kan kolla nästa gång jag besöker den lokala bygghandeln.Hur hittar jag klossarna, vad heter dom?
Skall bli intressant att se resultatet. Hi