Nej, okej. Du behöver inte försvara din ståndpunkt att D* är en styggelse och en återvändsgränd, men påstå då inte att du inte förstår vad jag menar. Stå för vad du skriver eller ta tillbaka uttalandet.
Förstår inte varför du så aggressivt försöker slå in en redan öppen dörr, jag skrev precis samma då som
jag skriver nu?
Just för att systemet är baserat på AMBEE proprietära mjukvara anser jag att det är en återvändsgränd.
Du ska veta att jag som
ignostiker inte anser "styggelse" vara speciellt laddat utan snarare är ett
humoristiskt uttryck!
SM0VDT said:
Du påstår alltså att det finns en öppen codec som kan avkoda på samma sätt som AMBEE chipet.
Detta utan denna storm av stämningar utlösts, den som DVSI hotar med ska komma om man
försöker på sig att knäcka kodningen? Det är som ljuv musik i mina öron att detta är möjligt utan
att man begår lagbrott!
Du ska veta att det inte bara är jag som kommit in i denna hobby genom att från ett allmänt
elektronikintresse avlyssnat trafiken och därigenom uppmärksamma vår hobby. Att enkelt
kunna avlyssna vår trafik kan alltså vara viktigt för hobbyn.
Personligen har jag nog av onjutbar kommunikation via mobil så voxlad överföring där man
knappt känner igen rösten på den som talar är ingenting för mig
Så även om det finns fria vägar att lyssna så är jag inte intresserad - men det är som sagt
bra om möjligheten finns för eventuella lyssnare!