OK! Snälla DLZ.... läs.... nu .... sakta.... så.... du.... förstår .... och.... tolkar .... det .... rätt.... , och.... inte.... som.... du .... vill.... tolka.... det.... ........
DLZ Skrev: Detta visar bara hur okunnig du är vad gäller de verkliga problemen. Att du har kört contest i 20 år är inget argument för någonting. Annat än möjligen då att du försöker läsa in att du därigenom skulle ha någonslags kompetens.
Snälla Hasse! Var i min text försöker jag framhäva min kompetens.... Jag skriver bara hur jag upplever dessa stora contests i dag kontra 20 år sedan.... Om du ändå tolkar det på ditt vis är det i dags att låta någon annan tolka åt dig!
DLZ Skrev:
Jag har varit radioamatör i 43 år men använder inte det som något argument. Jag har också under mer än halva denna tid varit ett contesdjur. Dvs varit med i de flesta tävlingar som finns. Inte heller detta använder jag som ett argument för att inbilla någon att jag kan mer än det stora flertalet.
Förklara för mig hur du kan tolka att jag försöker inbilla folk att jag kan mer än det stora flertalet??
Du skriver att du varit ett contestdjur!!!!!! Ja!!! Ta bort contest och jag tror dig!
DLZ Skrev:
Vad jag däremot VET det är att man försökt på många sätt att stävja missbruket av våra bandplaner och skändligen misslyckats. Det bör, i detta läge, vara på tiden att man tar till hårdhandskarna istället för att vika sig för dem som ger blanka den i överenskomna regler.
Visst ta i med hårdhandskarna du!
Jag har insett detta problem själv så som så många andra!!!! Jag skall dock påtala att jag inte själv lägger mig på cw-delen och ropar, men jag har förståelse för hur folk resonerar eftersom det inte är olagligt, men bryter mot hederskodex!
Jag tycker inte själv det är snyggt när folk kör där, men istället för att pissa in mitt revir och visa mina "rättigheter" på olika sätt, ser jag detta problem genom fingrarna, eftersom jag vet att detta är bara ett par gånger per år.
Jag har aldrig upplevt problemet på mindre tester.....
Jag tycker det finns så mycket större problem på banden nu som retar mig till vansinne!
T.ex folk som avsiktligen försöker förstöra för andra.
Då räcker det inte ensa att Qsy till ett Warc band.
Folk med otroligt dålig trafikdiciplin, som inte ens kan grunderna i hur man beter sig i olika situationer.
Detta tycker jag är mycket jobbigare än folk som ligger utanför en rekomenderad bandplan ett par gånger per år p.g.a att bandbredden inte räcker till. (Nej jag tycker inte det är OK! men jag förstår)
Hasse! Jag förstår att du är 60 år med mycket erfarenhet, själv är jag ju en spoling i dina ögon, bara 40, men jag har insett efter att ha läst dina inlägg bakåt i tiden och undrar?Finns det mycket bitterhet hos dig.
Jag har inte hitta många possitiva inlägg från din sida (om än något) Varför?
Jag har däremot förstått att du tycker det var bättre förr!!!!!
Vet du varför Hasse? Jo för ju äldre man blir ju mera "förr" finns det....