SSA och Hemsidan - igen

SM6VTT

Well-Known Member
Nu kommer det ena konstigare än det andra på högerdelen på SSA's hemsida - igen! Eller så har jag en helt annan humor än Webredaktören. Eller så är det en Whisky flaska inblandad :p

Finns mycket man undrar över, tex när det gäller provförrättare "Webbred känner för övrigt en bra kille som godkänner alla tjejer." :confused:

URSÄKTA? Är det ett dåligt skämt? -igen? :confused:

Om inte så kan man börja fundera på hur någon som sitter i SSA's styrelse kan känna till detta fusk utan att göra någonting åt det? :confused:

Eller är det SSA's nya bestämmelser när det gäller utfärdande av Amatörradio certifikat? :confused:

SSA's Hemsida är ansiktet utåt mot medlemmar och icke medlemmar. Artiklar är en sak men det som står på sidan i övrigt bör vara vad föreningen/medlemmarna står för och styrelsens gemensamma ståndpunkt. Det är i mitt tycke helt ok för en DL att ha ett eget tyckande i sakfrågor på respektive DL's hemsida. Men det passar sig INTE att föra det på SSA's hemsida. Där visas föreningens och styrelsens gemensamma ståndpunkt.

Det är mycket tråkigheter som har hänt men jag tycker det är possetivt att någon tar i saken, nu från SM7 land. Det finns goda krafter i SSA men händerna är bakbundna..
 
Även Radioshack www.radioshack.se har konstaterat de mycket märkliga aktiviteter som 0AIG ägnar sig åt på SSA:s hemsida.

I tråden SSA - ett föredöme finns ett antal kommentarer till de senaste grodorna.

73
Hasse DLZ
 
Last edited:
Kan det ha varit nå'n liten hackare framme tro. :confused:
Man kan ju alltid hoppas....
 
Last edited:
Njae, tror inte att det är en hackare denna gång. 0AIG har tidigare uttryckt sig oförskämt både om DL7, SM7EQL, och den tidigare webredaktören. I bägge fallen var det ingen som gömde sig bakom någon anonym hackare utan det var utan tvivel AIG som låg bakom. Jag tycker mig känna igen "humorn" i de nu aktuella synnerligen olämpliga artiklarna. Det är beklämmande att man tillåter denna form av trakasserier på föreningens hemsida.

Hasse DLZ
 
sm6mfa said:
Kan det ha varit nå'n liteh hackare framme tro. :confused:
Man kan ju alltid hoppas....
Nej, inget intrång på sidan, författare är sm0aig. Meddela honom gärna vad ni tycker, enligt honom är det bara jag som klagat.

73 de Lars, sm6rpz
 
sm6mfa said:
Kan det ha varit nå'n liten hackare framme tro. :confused:
Man kan ju alltid hoppas....

Nä, man tror ju inte att det sant. Trodde att texten skulle vara borttagen idag men det är den inte.
 
Ja ibland undrar man verkligen om det läses vad folk skriver innan det publiceras.
En rejäl groda som borde bes om ursäkt för.

Bengt sm7eql stå på dig!
Det är sådana som du som gör att man djupt inne ändå tror på en ljus amatörradio framtid

-.-. .-- ..-. --- .-. . ...- . .-.
 
Vet inte om det räcker med en ursäkt men det är en bit på väg. Sitter man i SSA's styrelse bör man föregå med gott exempel. Känner man till fusk när det gäller utfärdande av amatörradiocerifikat skall man agera som medlem i styrelsen. Det är en sak av många.

Det är en förändrig på gång inom SSA men det motarbetas och det tar tid. Kanske detta snabbar på processen? Instämmer med föregående skribent. DL7 är en av dom som har vettiga idéer och som har en vilja att förända till det bättre.

Läste precis på DL7's hemsida "Är SSA en seriös Förening eller en cirkus?" http://www.sm7eql.se/sm7/
 
På mig verkar det som om SM0AIG, webredaktör och DL0 nu helt tappat greppet om verkligheten. Istället för att diskutera sakfrågor ger han sig på budbärarna med ett ursinne som saknar motstycke.

Som enskild betraktare av AIG:s brist på eftertanke förvånas jag storligen över att SSA:s ledning kan tillåta detta mycket grova missbruk av föreningens hemsida. Min tolkning av denna tystnad från ledningens sida kan bara bli att man därifrån sympatiserar med vad som skrivits de senaste dagarna.

Hasse DLZ
 
Länken till ham.se på SSAs hemsida verkar vara borttagen. Månne denna diskussion har trampat någon på en öm tå?
73
Kurt / SM6BZE
 
WEB-redaktören tycks ha tappat besinning fullständigt, SSA´s hemsida uppvisar en omognad som saknar motstycke!
Bäste EQL, stå på Dig!

73 de SM7IWG CG
 
Jaha, ännu mer text, se högerspalten på SSA:s förstasida, under rubriken "Undergång i Bananrepubliken."

Får hoppas att någon tar tag i detta och skyndsamt tar bort dessa texter då de definitivt inte har på SSA:s förstasida att göra.

73 de Lars, sm6rpz
 
Det kan aldrig vara rätt att använda SSA:s hemsida för att framföra personliga åsikter på det viset oavsett vad man har mellan benen,,,, STOPP NU!!

SM7WSJ/Håkan

(PS: EQL for president)
 
Upprop

Mailbomba de styrande i SSA så att de får reda på att det verkligen jäser ute i "grönsaken" bland medlemmarna. :mad:
 
SM6RPZ said:
Nej, inget intrång på sidan, författare är sm0aig. Meddela honom gärna vad ni tycker, enligt honom är det bara jag som klagat.

73 de Lars, sm6rpz


Jodå,

men jag fick ett mail tillbaka där han surrar om mitt mycket dåliga omdömme...
Jag har enligt uppgift varit en citat: "mycket flitig skribent" slut citat, och skrivit (5st inlägg) på "fel" forum.

/Kenth
 
Så har då slutligen den store FÖRFATTAREN SM0AIG fått krypa till korset och tvingats radera de svinaktigheter han ägnat sig åt med sådan iver på SSA:s hemsida.

Naturligtvis gör han inte det utan en hel del krumbukter och undanflykter. Det vore honom säkert helt främmande. Lika främmande är det säkert för honom att be medlemmarna i SSA oförbehållsamt om ursäkt för de oförskämdheter han smutsat ner en officiell hemsida med.

Han skriver att "där ute" finns det huliganer. Hans egna aktiviteter på SSA:s hemsida är naturligtvis ingen form av huliganism. Oh nej, det är säkert i AIG:s fantasivärld ett prov på äkta HAMSPIRIT.

De radioamatörer som väljer att stå utanför ett medlemsskap i SSA har säkert sina skäl. Ett kan vara att man inte anser att föreningen lever upp till de ideal man förväntar sig av en kamratförening. AIG har själv visat på att denna "kamratförening" har stora brister just när det gäller kamratskap.

AIG säger sig ha raljerat med dem som ringt till ordföranden och krävt att få använda könsord på banden. Skulle då DL7, SM7CXI med flera gjort just detta? Det har jag mycket svårt att föreställa mig.

AIG krumbuktar vidare med en underlig bortförklaring i fallet med den fuskande provförrättaren SM7USO. Radioshack finner det högst naturligt att man lyfter upp ett ärendet av denna typ eftersom herr webredaktören själv i en artikel snarare anser detta fuskande vara bra för amatörradion. Han meddelar också att han minsann känner personer som gladeligen godkänner ALLA.

AIG:s förhoppning om att slippa den "larmande hopen" på 40 meter är ingenting annat än en from förhoppning från en webredaktör som skamset får krypa in i sin verkstad utan att ha åstadkommit någonting annat än att framställa sig själv som en gubbsjuk grälfarbror.

Han hotar i sin avslutandel av artiklen med att komma tillbaka med sin gnisslande åsiktsmaskin. Detta visar att han ingenting lärt och ingenting förstått av den senaste tidens mycket upprörda känslor inför de griserier han ägnat så stor tid åt under de senaste dagarna.

Hasse DLZ
 
Nu ska vi inte överdriva, Hasse.

Det fanns ganska små chanser att raljerandet på SSAs webbplats skulle bidra med något positivt för utvecklingen. Dessutom kunde högerspaltens ironi framstå som obegriplig för nya besökare. Ett onödigt missgrepp av AIG, tycker jag också.

Men, i övrigt har AIG lyckats väldigt bra med att göra SSAs webbplats till en intressant informations- och mötesplats för oss medlemmar samt med info till de som ev vill bli radioamatörer. Vi får verkligen hoppas att han vill fortsätta!

SM5DXV Sture
 
Last edited:
Jag håller med dig Sture om att 0AIG har gjort SSA's sida mycket bra i övrigt. Den uppdateras ju väldigt ofta vilket gör att man ofta återkommer till den. Det tycker jag är kanon.

För det första, måste han ta bort dumheterna på sidan. Sedan får han be om ursäkt. Sedan är jag tveksam om det räcker. Om inte annat så är det omval till DL0 nästa år och då lär han inte sitta kvar. Hela amatörsverige kokar av ilska!

Risken är att många medlemmar lämnar SSA om detta fortsätter. Jag är en av dom. Jag gick med förra året för jag trodde att det skulle bli bättre.

Jasså, nu var det visst borttaget från SSA's hemsida. Istället finns där en lite snällare text. Även om jag blir lite förvånad över den texten också.

"Där ute finns huliganer och bråkstakar som saboterar hobbyn..." Det är sant men dom verkar finnas i Styrelsen också!!!!!!!!!!!!!!
 
sm5dxv said:
Men, i övrigt har AIG lyckats väldigt bra med att göra SSAs webbplats till en intressant informations- och mötesplats för oss medlemmar samt med info till de som ev vill bli radioamatörer. Vi får verkligen hoppas att han vill fortsätta!

SM5DXV Sture


Jag håller också med dig i ovanstående. Före AIG's tillträde som webredaktör fanns det ingen större anledning att gå in på sidan annat än att hitta något specifikt som man visste fanns där.
Nu kommer nyheter ofta och många besöker sidan dagligen har jag förstått. Jag hoppas oxo att AIG fortsätter med det fina jobbet med sidan men silar orden lite mer i högerspalten.

Kenth
sm6mfa
 
Back
Top