SSA och Hemsidan - igen

Ok Sture! Är som du säger, varken svart eller vitt, det är en gråskala.

Ja, tänk om all denna energi hade lagts på 7 MHz, eller något annat skoj. Finns ju en del intressanta frekvenser och band som andra länder fått tillgång till, men inte vi. Förmodligen lär också de senaste dagarnas händelse debatteras på nästa styrelsemöte, vilket lär gå ut över annat arbete, arbete som kanske varit positivt för oss radioamatörer.

Vi får hoppas att någon sorts lösning kommer snart...

73 de Lars, sm6rpz
 
"säga ifrån på skarpen"?
Enligt enkätsvaren från Distrikt 7 så finns det ett antal problemområden som medlemmarna tycker är viktiga att diskutera.
Ett är provkraven. Styrelsen har precis beslutat att inte ändra något. Det hindrar inte att de beslutar om när nästa utvärdering ska göras och diskussion tas upp på nytt. Då hinner flera samla fakta för en diskssion som inte grundar sig så mycket på internettyckande. Det hindrar inte heller att man ber utbildningsansvarig börja fundera över "efter-cert-lärandet".
Ett annat problem som lyfts i 7-ornas enkätsvar är öppenhet och demokratifrågan. Där tycker jag det skett förbättringar. Vilka konkreta förslag har du, VTT?
Sture
 
Hej Amatörer,

det måste vara nåt fel på sm7dlz hemsida! Strax före 14.00 var jag inne och tittade och då var ställningen i omröstningen 9 för och 18 mot SSA:s webred. När jag en kvart senare tittar är plötsligt ställningen 6 för och 21 mot. Hur i fridens namn kan det det ha blivit så, en sån omröstning kan ju inte vara särskilt tillförlitlig.

73 de från en observant bara DX-are
 
urax said:
Hur i fridens namn kan det det ha blivit så, en sån omröstning kan ju inte vara särskilt tillförlitlig.
Någon från en skola på Gotland hade röstat 5 gånger med 5 olika IP-nummer tillhörande nämnda skola...

73 de Lars, sm6rpz
 
Urax!

De som dubbelröstade får mer än gärna lämna en förklaring till mig. Fram till dess att jag fått denna förklaring gällert den avstängning som drabbat dessa IP-nummer.

Min e-brev adress är: sm7dlz@radioshack.se

BTW, hur vet vi att du urax är en radioamatör??

Hasse DLZ www.radioshack.se
 
urax said:
Hur vet man att det inte var radioamatörer på skolan, som röstade?????

Ingen aning... Fråga Hasse. Jag vet inget mer än de IP-nummer Hasse redovisat på sin sida.

Dock verkar det väl lite underligt att 5% av Gotlands radioamatörer befinner sig på samma skola i Visby?

73 de Lars, sm6rpz
(Enligt http://www.svessa.se/utbildning/statistik.php fanns 105 radioamatörer på Gotland 2003)
 
Urax ifrågasätter den omröstning som initierats på www.radioshack.se. Jag får blygsamt framhålla att ALLA omröstningar, oavsett vilket ämne, alltid innehåller en felmarginal. En av dessa felmarginaler är just omoraliska personer som medvetet fuskar. Jag gör mitt bästa att förhindra just den sortens fusk genom att noga följa utvecklingen genom den detaljerade logg jag har över all aktivitet på Radioshack:s forum. Loggen är min och den delar jag inte med någon annan varför anonymiteten är 100 %, förutom för den/de som försöker sabotera en statistisk uppfattning av sakfrågan.

Hasse DLZ
 
Hej igen

Det vet vi inte, visste tyvärr inte att bara radioamatörer fick rösta, så då får du väl ta bort min röst också:) Var det inte något om anonymitet någonstans också, rätta mig om jag har fel. Nu vet du och jag vet:)

Vänligen (bäst så för att inte missuppfattas)DX-are
 
För min egen del spelar det ingen som helst roll om den som röstar är radioamatör eller inte. Den som röstar kan vara DX-are eller allmänt intresserad av vår hobby. Lägger man en röst i just den fråga som Radioshack:s omröstning avser utgår jag ifrån att man som röstare har en uppfattning i frågan. Har man inte det måste man vara synnerligen korkad, för att inte rent ut sagt vara otroligt dum, som överhuvudtaget reflekterar över att trycka på JA eller NEJ.

Du önskar ha din röst ogjord. Det ordnar jag blixtsnabbt. Tala bara om ditt IP-nummer så försvinner du i cyberrymden....

Hasse DLZ
 
En del tycker det han skriver inte är något att hänga upp sig på. En del tycker han bör sluta. Jag hoppas han fortsätter, men hoppas att han slutar använda högerspalten för provocerande språk eller så att personer pekas ut.
 
Hej igen,

Besöker ofta SSA:s sida och tycker att det är en utmärkt sida med adekvat information, därav min röst naturligtvis, sen får ju andra ha en annan uppfattning.

Vänligen DX-are
 
Last edited:
sm5dxv said:
En del tycker det han skriver inte är något att hänga upp sig på. En del tycker han bör sluta. Jag hoppas han fortsätter, men hoppas att han slutar använda högerspalten för provocerande språk eller så att personer pekas ut.
Så du tycker att det är helt ok för en styrelsemedlem i SSA att bete sig som han har gjort? Titta mellan fingrarna när det gäller fusk bland provförrättare, göra personlig påhopp på andra styrelsemedlemmar, bryta mot stadgarna och reglerna som är uppsatta för en web-redaktör skall agera? m.m..
 
Jag har också en aning svårt att förstå vad DXV menar med sitt inlägg. 0AIG har nu vid 3 (tre) olika tillfällen yttrat högst personliga åsikter med hjälp av SSA:s officiella hemsida. Dessa åsikter har för många av läsarna varit stötande för att uttrycka sig milt. Vid två tillfällen har AIG beordrats ta bort sina personligt färgade artiklar. Skriverier som på olika sätt varit riktade mot enskilda personer med syftet att såra och förnedra. När han nu för tredje gången sätter igång med att förfölja DL7 och dessutom blandar in avlidna personer då anser DXV detta förlåtet med motiveringen att "jo, i och för sig, men annars är det inget fel på honom". Var finns logiken i det resonemanget?

Hur många fler gånger skall AIG få missbruka SSA:s hemsida innan även DXV anser att det får vara nog? Hur kan DXV, eller någon annan, vara säker på att AIG inte kommer tillbaka en 4:e gång med skriverier i högerspalten?

Hasse DLZ
 
"Så du tycker att det är helt ok för en styrelsemedlem i SSA att bete sig som han har gjort?"
Nej, precis som jag skrev, så tycker jag inte det. Därmed betyder det inte att man automatiskt måste kräva avgång från uppdraget. Tyvärr, ser jag nu att det kommitt ytterligare text där EQL uppmanas sluta med sitt tjat. Så, kanske börjar också mitt hopp om bättring tryta.
Sture
 
Var finns logiken? Jaa, det vete tusan .... om man säger att problemen sitter i väggarna kanske inte lösningarna ska vara avskedanden på personnivå? Man måste väl i så fall regla om, måla om, eller något liknande.
Hursomhelst tycker jag man ska ge människor många chanser. Medans jag funderar vidare, så får väl ni som är så säkra på er sak hamra på!
Sture
 
AIG:s fallenhet för brännvinsadvokatyr firar nya triumfer. I ännu (det fjärde i ordningen) ett hätskt angrepp på Bengt EQL fortsätter han med sina hånfulla skriverier. Argumenten är lika fattiga nu som tidigare. Ett exempel:

"Märkligt att inte Bengt själv kan upptäcka sakfelen". EQL skall alltså själv leta fram bevis för de anklagelser han utsatts för av AIG. Webredaktören har själv kommit med grova anklagelser utan tillstymmelse till bevis. I Sverige är traditionen den att en anklagad är oskyldig tills bevisad om motsatsen. AIG:s bevisföring fram till nu är bedrövligt dålig.

De som röstar NEJ kommer att ha en del att förklara framöver om de nu vågar framträda med namn och signal. HUR kan man stödja någon som är så hatisk som AIG?? Ett hat som får sitt utlopp i ett missbruk av en förenings officiella hemsida. Jag fattar inte det helt enkelt.

Vad som däremot bör sägas är att det nu torde stå helt klart att ordföranden 5XW står bakom AIG:s attacker. Om så icke är fallet varför FORTSÄTTER AIG:s angrepp på SSA:s hemsida?

AIG har anklagat EQL för diverse oegentligheter. AIG bör nu exemplifiera med detaljer vad dessa oegentligheter består i. Gör han inte det finns det risk för att någon börjar viska "Kejsaren har inga kläder".

Hasse DLZ
 
Mystiken tätnar. AIG:s hatartikel med rubriken om EQL:s avlidna moster som senare ändrades till "Gravad Hund" har försvunnit. Blev innehållet alltför magstarkt för någon eller har AIG kopierat strategin från ett tidigare, numera nedlagt, forum där man lade till och drog ifrån lite som man tyckte för stunden?

Det spelar nu ingen större roll om AIG raderar i sin högerspalt. Allt finns sparat och delas gärna ut till den eller de som vill ha en kopia.

Cirkus AIG fortsätter alltså. Helst skulle man vilja ropa: Får jag be om största möjliga tyyysssstnad!

Hasse DLZ
 
Back
Top