Sveriges bästa klubb

Skrevs ursprungligen av Roger
Ps. till dej Hasse, ingen har gjort mej on som du anmärker. Sedan vet jag inte vad on betyder i ditt inlägg. Om det är om griskött så får du förklara. Gäller det din jul.... eller ? Det är ganska tråkigt att komma ner på din nivå
Vänliga hälsningar
Roger

on = ont

De som läst inlägget som beskriver en människa som om den skulle vara en julgris bestämmer nivån på samtalet.

Dessutom märker jag att du fortsätter med personpåhoppen. Nå, det får du gärna göra men räkna då med att få svar på tal.

Om jag är intresserad av språk och gärna vill lära mig att tala hjälplig skånska och får bra hjälp av Hugo, vad har du och andra med det att göra? Varför måste du håna mig för det? Har du ingenting annat att komma med än hånfulla och nedvärderande kommentarer?

Vad har arbete med saken att göra. Blir man en bättre människa om man har ett jobb ?! Om inte, anser du då att alla de amatörer som är arbetslösa är värdelösa människor? Ja, herregud ....

För övrigt är jag född ölänning. Att jag växt upp i Malmberget gör mig inte till "norrlänning". Du måste först ta reda på fakta innan du försöker vara lustig på min bekostnad. På min fars sida är vi urskåningar (ännu längre tillbaka i tiden danskar). På min mors sida hittar jag släktingar här på Öland ända tillbaka till början av 1600-talet. Det tror jag inte att du gör som "stolt norrlänning".

Hans DLZ
 
Tja har inte sandlådenivåen passerats nu? det är väl ok att en diskution kan gå het men när det mer o mer börjar hänfalla åt anklagelser,förföljelse så har ju tråden misst sitt värde.
 
Jaha då kan vi alltså förutsätta att det gäller som en del av oss har kunnat läsa oss till och förstått via PTS brev.
 
Skrevs ursprungligen av sm7wcz
Tja har inte sandlådenivåen passerats nu? det är väl ok att en diskution kan gå het men när det mer o mer börjar hänfalla åt anklagelser,förföljelse så har ju tråden misst sitt värde.

Sandlådenivån passerades den dagen du började med dina personpåhopp. En diskussion (observera stavningen !) är en sak. Att nedvärdera och håna är en helt annan sak.

Slutet av din mening borde du tagit till dig för länge sedan. Då hade diskussionen aldrig sjunkit till den vedervärdiga nivå du placerade den på.

Hasse DLZ
 
Skrevs ursprungligen av sm7wcz
Jaha då kan vi alltså förutsätta att det gäller som en del av oss har kunnat läsa oss till och förstått via PTS brev.

Det ska du inte alls vara säker på. Eller var du närvarande vid telefonsamtalet ? Med detta vill jag ha sagt att jag alls inte tvivlar på Gunnels, eller Jans, uppgift om att ett telefonsamtal har ägt rum, MEN, jag vill gärna se detta uttalande som ett officiellt dokument från PTS innan jag tar definitiv ställning. Det borde du också göra.

Hasse DLZ
 
Jo men dina försök till fförfölja har sedan länge passerat nivån..men du har tydligen den deffekten..hjälpligt eller ohjälpligt
 
Skrevs ursprungligen av sm6wxa
Nu kan du sluta upp med dina okunskaper Jan SM7VVG, det är så att PTS ringde till oss idag (lördag) vi har även ringt till Hasse.
Som vi tidigare sagt, har inte vår klubb Sjuhärads Radioamatörer SK6SJ gjort något fel. Du får nog mer info från Hasse.

MVH
SM6WXA/SK6SJ Janne

Har lite svårt att inse "okunskaper". Kan gå med på olika uppfattningar.

Fakta:

Eran förening erbjuder sina, i Sverige spridda medlemmar, att utnyttja eran klubbsignal i den egna bostaden och med egna grejor.

Både jag och -KUX, (som är HF-ansvarig på SSA) är starkt kritiska till detta förfarande och anser att det är fel. Det är det debatten handlar om.

Var ligger okunskapen i detta? Att jag inte tror på erat tillstånd av PTS för detta? Jag har t.om bemödat mig om att titta på det dokumentet ni anger och där talas det om "klubbstation samt klubblokal". Detta kan inte anses vara något ni kan anföra vara riktigt. En klubbstation är en station som klubben innehar och en klubblokal är där man samlas ex för olika styrelsemöten. Nu förutsätter jag naturligtvis att kompletta dokumentet var presenterat och inte "saxat".

När jag sedan läser längre ner i debattserien så tycks ni ha en medlem, rätta mig om det är fel, som har klart nationalistiska åsikter om "gamla på ättestupan", "köttgrisar", "arbetslösa", allt med en synnerligen nedvärderande klang, så kan man ju undra hur det egentligen står till i den "kära föreningen".

Ang det omtalade "bomb-fotot" så tar jag helt avstånd från detta som jag fått verifierat som någon psykologiskt åtgärd. Snurrigt.

Man ska aldrig hoppa på en person "in natura" utan vad man ska göra är att kritisera, starkt eller svagt, åtgärder personen/föreningen gör. Det är det som kallas demokrati.

Att inte SSA ingriper på något sätt i debatten (utom -KUX och i viss mån DL7) finner jag helt obegripligt. Hade det varit någon form av stake i den organisationen så skulle styrelsen där kunna komma med fakta i ärendet och inte låta den fortgå så pass länge som den har gjort. Jag menar dom har ju alla chanser med sin PTS-lobbying att få fram ett besked i frågan.

Sedan får jag ju hoppas att det verkligen var chefen för PTS som ringde er och inte en skojare. Verkar lite osannolikt att en byrådirektör för ett statligt verk skulle ta till en lördag för detta. Varför publicerar han inte det, antingen i detta möte eller framför allt på sin hemsida www.pts.se där han ju verkligen har möjlighet att officiellt presentera beslutet som ni åberopar. Inte ett pip om amatörradio har presenterats sedan WRC beslut.

Skulle det bli så så ska jag inte vara den som bangar att säga att ni hade rätt och att jag hade fel. Men låt oss se det hela officiellt. Kan nämna att jag i 2 e-mail till pts@pts.se efterlyst en förklaring och ännu inte fått ett svar av nämnd myndighet. Blir väl tvungen att invänta de 14 dagarna och sedan skicka en anmälan varför dom inte svarat ännu. Som statlig myndighet måste dom diareföra inkommande email och svara på detta inom nämnd tid.

Med detta låter jag debatten vila.

Mvh Jan
 
Skrevs ursprungligen av sm7xxn
:mad:
Varför fortsätta tjafsa????

SM7XXN/CARINA

Bra! Alla har fått säga sitt. På senare tid har det bara varit otäcka personpåhopp. Ingen sakdebatt. Om alla är överens så läggs locket på. OK?

Hasse DLZ
 
Hmm har setat här och läst debatten,och måste bara säga en sak.Sandlådenivå, för fasen bli vuxna nu och bete er som ricktiga radioamatörrer.
bara en undran från en fd skåning.
Anders
 
Skrevs ursprungligen av sm7xxn
:D
Äntligen kommer vi dit vi ska.
Lägg på locket och bli vänner istället.........
Med förhoppning om lugn och ro för alla på bande och privat.
Ha det bra

sm7xxn/carina

Tyvärr Carina måste jag med besvikelse konstatera att SM7USO anser att smutskastandet måste få fortsätta. Nuförtiden har han utvidgat området till att även gälla SK7CA. Det är alltså inte undertecknad eller någon annan som känner ett behov av att fortsätta med att förnedra sin omgivning.

Kan Du inte tala förstånd med honom och få vederbörande att inse att så här kan han inte hålla på. Vem blir det efter SK7CA som får det tvivelaktiga nöjet av SM7USO´s rundpallar ?

Hans DLZ
 
Hmm hur svårt kan det egentligen vara att förstå ??
Som sändaramatör bör man vara utrustad med sunt förnuft och förstå att regler och föreskrifter är skrivna för att man skall tolka dem i sig och inte leta upp en lucka i dem och utnyttja.
Föreskrifter är skrivna för att det skall fungara BÄTTRE på banden och inte för att man skall leta upp en lucka i dem för att bästa polarens väninnas pojkväns rumskamrat skall kunna köra radio.
KlubbSignal skall inte användas för enskillt bruk på något sätt utan användas i klubbens lokaler eller i samband med klubbens utflykter. Om nu det är så illa ställt att personen i fråga har investerat i en massa radioprylar och inte har pengar över för att köpa en "utbildningskasse", så kanske Stationsansvarig på klubben kunde ta o låna ut den till personen i stället för signalen. Det är INTE så jäkla svårt att läsa in det som behövs för att klara ett prov, och det tar inte så lång tid heller.
Klubben i fråga kanske kan anordna en kurs över et par helger eller nåt.


// Freddy / SM7WDG
 
Och om jag nu tagit på mig glasögonen så hade jag sett att det var ett år sedan den diskutionen gick :) , men den e ju aktuell nån annanatans op forumet..
 
Back
Top