Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
??? har inte haft en bilradio med AM på säkert 20 år, går sådana ens att köpa?
... Nästan alla har vi ju hela världens musik och radiokanaler i vår "mobiltelefon" idag. Även TV. Så man kan undra hur stort behovet egentligen är när den äldre generationen som är uppfödd med en vanlig radio på köksbordet faller ifrån.
/Bengt
Bevara stationen som museum, vilket borde vara nog så viktigt. För att den "där nya" generationen skall kunna få se hur det var innan musiken och nyheterna kom genom Internet.
/Johan
När börjar masterna för FM-sändarna rivas till förmån från streamad radio via mobilen?
Framtidens "radiomaster" hittar vi i mobiltelefonins master. Ett nätverk som är svårare att slå ut än enskilda radiostationer typ Sölvesborg.
Teracom har centralt sagt nej till att göra Sölvesborg till ett museum. De vill ha bort den helt enkelt för den passar inte in i deras affärsidé.
Föresten är nu Kalundborg MV en oansenlig skrothög :-(
Gisseløre-mast væltede uden problemer - www.nordvestnyt.dk - Lokalområder - Kalundborg
Det är väl sannolikt framtidens radio, dvs Internet. Våra bilar ska väl ha uppkoppling för navigering/varningar, larm m.m. så varför inte låta radion komma den vägen också (eller så fixar ens mobiltelefon detta). Mobilnäten används idag flitigt till internettrafik och det kommer säkert öka, så se till att dessa fungerar 'optimalt' och skippa investeringar i t.ex. DAB. Men 'problemet' är väl att staten tappar kontrollen...
Eric
Jag erinrar mig en söndag någon gång på 1980-talet, när makthavarna fick skrämselhicka, därför att Sveriges Radio inte kunde höras norr om kaknästornet. Det är därför jag måste stå ut med att Melodikrysset avbryts av bondläppsnytt mitt i programmet........
Varför skulle det krävas att nå hela landet i framtiden?
.........
Jo lite ironisk kanske jag ändå var....
de
Roy
SM4FPD
Jag har en bil sedan 2000 med en från leveransen inbyggd modern radio. Den har MV, eller "AM". Men man ser inte vare sig "MV" eller "AM" på panelen.??? har inte haft en bilradio med AM på säkert 20 år, går sådana ens att köpa?
Gissar att enda inköps stället för sådana bilradioapparater är Tradera och lokala loppisen
/J
Streamad radio via mobilen? Vill Du betala för det?När börjar masterna för FM-sändarna rivas till förmån från streamad radio via mobilen?
Framtidens "radiomaster" hittar vi i mobiltelefonins master. Ett nätverk som är svårare att slå ut än enskilda radiostationer typ Sölvesborg.