beställer man från USA kan man höra med företaget om dom kan skriva ner värdet på det man köper till 50 dollar
Att be ett företag använda dubbel bokföring är olagligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
beställer man från USA kan man höra med företaget om dom kan skriva ner värdet på det man köper till 50 dollar
beställer man från usa kan man höra med företaget om dom kan skriva ner värdet på det man köper till 50 dollar
Hur kan man slippa moms om man handlar tex. från Elecraft?
Hur kan man slippa moms om man handlar tex. från Elecraft?
8517 70 11 90 "Antenner för utrustning för radiotelegrafi eller radiotelefoni" kanske? Avgiftssats 0%...
73,
Jonas/SM5PHU
- Senast idag fick jag en försändelse från US, märkt "Customs Declaration CN 22, Amateur Radio Parts, Total Value 30USD".
US Priority Mail.
Har tidigare handlat för större belopp, men aldrig påförts vare sig tull eller moms!
Har ingen aning om varför.
Då har väl Posten missat att ta betalt.
Moms ska betalas, ej tull.
Men jag har varit ute för det samma, godset är värdesatt från US men tullklareringen missas.
Peter
Tullavgift är väl småpotatis i sammanhanget.. Det är ju moms som är den stora delen och den kommer du inte undan oavsettDet har plötsligt blivit aktuellt för mig att importera en radio igen.
Har tullkoderna ändrats? Behöver man betala tull på amatörradiotrancievers nuförtiden?
Den första koden som anges 8525 20 80 90 kan jag inte hitta hos tullverket
Den andra koden någon tipsar om är 8525 60 00 00 och verkar vara en övergripande kod för en massa saker.
Är det någon som är duktig på det här och kan ge mig rätt tullkod så att jag kan maila säljaren den så han kan märka paketet rätt åt mig.
Mvh/73