varför?

Nimbe,
Det vet du kanske redan men ändå: Plugga inte kvällen före provet.
Koppla i stället av; en god film eller träff med vänner ger hjärnan chans att lugna ner sig och smälta det du lärt dig.
Detta brukar lösa upp eventuella knutar och när det är dax för provet funkar det bra.
Lycka till,
Janne

Den tanken har slagit mig.
Sonen kommer till mig kvällen innan provet, då finns ändå inte så mycket tid att läsa. Men jag tänkte försöka köra lite Q-koder med honom. Alltså han frågar mig och jag svarar... förhoppningsvis rätt ;)
 
Tack alla för era fina tips och den hjälp ni kastar upp här i tråden.
Det är guld värt.

Men en sak har jag konstaterat..
Boken "Bli sändaramatör" är skapad av radioamatörer för radioamatörer.. Inte för vanliga amatörer som mig. =)
 
Tack alla för era fina tips och den hjälp ni kastar upp här i tråden.
Det är guld värt.

Men en sak har jag konstaterat..
Boken "Bli sändaramatör" är skapad av radioamatörer för radioamatörer.. Inte för vanliga amatörer som mig. =)
Vi håller tummarna!
 
Usch..
satte mig ner och skulle läsa i boken nu, började från början helt enkelt.
Allt är TOTALT bortblåst. Jag hatar när det händer.

En annan grej, stavade lite fel när jag skulle skriva adressen hit, det vart ????????? ?? ?? ? ?????
Fast det var något heelt annat där =)

aja, på med full stridsmundering och ge sig in i kriget med boken.
 
Jag hoppas att du är seriös i ditt menande. Försök att förstå helheten runt det här med provet för ett cert, att fördjupa sig i detaljer kan man göra senare och hur djupt som helst, beware of decibel..
 
Dax för ett grattis?

Har hållit tummarna för dig idag, hur gick det? Har hört om resultatet på ryktes vägar att du lyckades så jag chansar och skickar ett jättestort grattis så här innan din bekräftelse och säger välkommen i gänget.


7XFD
Stefan
 
Som du redan vet nu så gick det lysande. Jag klarade provet. Och den delen jag trodde skulle gå sämst, gick bäst. Teknikdelen alltså. :)
Så tack så mycket!
 
Ej seriös? Ja säg det. Du öppnade med en seriös fråga, blev misstänkliggjord, fick mer svar än du nånsin önskat varav en hel del skulle förskräckt många, ändå har du fullföljt och lyckats!

Välkommen i gänget, nu har du bevisat att du lärt dig alfabetet, nästa steg är att lära dig skriva också, och ju fler ord man lär sig desto roligare blir det. Men jag vet ingen som lärt sig alla ord än eller någon som lyckats skriva det oöverträffade. Det kan förresten kvitta, huvudsaken är att vara öppen för själva kunskapen, då kommer man längre än man själv vågar tro.

Grattis Nimbe, har inte för vana att gratulera nya okända amatörer här men din tråd har roat mig mycket och det var roligt att du fullföljde.

73 ES CU AGN DE SM3ZBB
 
Hej!

Där ser du, "en får inte ge sig"...
Hoppas att du får glädje av din amatörradiohobby, det finns nog en gren för alla. Som jag nämnde innan så tycker jag att kortvåg och att skruva med min utrustning är intressant. Vilket för andra kan vara är pest.
 
Efter att ha gått kursen tillsammans med Nimbe så kan jag intyga att han är allt annat än oseriös utan har ett genuint radiointresse.
Däremot kan det väl vara sunt att ifrågasätta det mesta någon gång emellanåt?
Bara en retorisk fråga och INTE bränsle till någon ny disskussion... ;-)

73 de SA7CDJ
 
Nu förstår jag inte vad du menar, jag var ju ett troll... eller hur var det nu igen ? *kastar in en vedtrave på glöden* ;)

Men tack för dina väl valda ord. :p
Det sämsta med internet är att det lätt blir missförstånd. Och det var inte många som förstod syftet med frågan. Men vill nog påstå att det är den roligaste tråden jag läst i på mycket länge.


Efter att ha gått kursen tillsammans med Nimbe så kan jag intyga att han är allt annat än oseriös utan har ett genuint radiointresse.
Däremot kan det väl vara sunt att ifrågasätta det mesta någon gång emellanåt?
Bara en retorisk fråga och INTE bränsle till någon ny disskussion... ;-)

73 de SA7CDJ
 
Back
Top