Vintage-radio nät?

Custom bike show i Norrtälje ? :p
Det hade varit riktigt kul men det blir en roadtrip med familjen och svärföräldrar med anledning att jag för ett tag sedan fick ett jämt antal årsringar så radion får vila, det blir lite bökigt med rördrivet från bilen. :)
 
Dagens Rör-ring på 40m blev lite tunnare än vanligt men aktiviteten går ju ner lite på sommaren. Tyvärr missade jag Tommy SA2CLC som var QRV lite tidigare på frekvensen. Kul att Tillman -JZT dök upp, även om han körde Flexradio så är han ju en profil även i rör-sammanhang.

Ha en bra sommar...
 
Hej
Jag var med på frekvensen på 40 m men jag var väldigt störd av killarna i Skåne som låg på frekvensen bredvid. Jag körde AM med ART-13 och BC-342. Men mottagaren lade av efter varje PTT tryckning på sändaren så nu blir det felsökning på BC-342. Ja, jag ber att få återkomma när grejorna fungerar bättre. Men det skulle vara kul om fler körde AM!
 
Hej
Jag var med på frekvensen på 40 m men jag var väldigt störd av killarna i Skåne som låg på frekvensen bredvid. Jag körde AM med ART-13 och BC-342. Men mottagaren lade av efter varje PTT tryckning på sändaren så nu blir det felsökning på BC-342. Ja, jag ber att få återkomma när grejorna fungerar bättre. Men det skulle vara kul om fler körde AM!
Du är välkommen på AM nästa gång..:)
 
Hej alla rörentusiaster, finns det något intresse för att köra en runda på lördag 1/7?
Viket band ska vi i så fall välja, det gick ju bra med 40m sist....
 
Viket band ska vi i så fall välja, det gick ju bra med 40m sist....
Det gick jättebra!....utan contest.
Är det något "testande" på lördag?

För min del är rör-ringen prio1.
Prio 2 blir att åka till återvinningen och tömma släpvagnen :)
 
Det blev 4 stationer som deltog i juli-rörringen. på 40m. Det var kul att få tillfälle att köra Tommy SA2CLC med sin Central Electronics fasnings TX. Den ger absolut stilpoäng och är svår att trumfa!

Vi hälsar SM3EAP Lars med QTH Juniskär på en HW-100 välkommen i ringen och hoppas att du kommer med fler gånger.

Ha en fortsatt bra sommar!

/ Uffe -FKI
 
Back
Top