Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Synd att du du inte checkade in Morgan. Nackdelen med 40m på en lördagsförmiddag är väl att det kan vara ganska trångt på bandet. Det är lite knepig att välja det band som för tillfället passar flest deltagare. Jag kan köra både 80 och 40 så det är upp till er att tycka till om bandvalet. Vi kanske kan ha en enkel omröstning inför varje körning...Hej!
Jag lyssnade en stund i början, hade en ART-13 + BC-348 uppvärmda o klara för AM.
Men, tyvärr så fanns det inte tillräckligt med ledigt utrymme för AM.
Så, jag förblev tyst.
Det är bara kul med intresserade lyssnare/läsare. Syftet är att "Ringen" och tråden skall leva i symbios. Alla som delar intresset är välkomna med inlägg även om man inte äger en rörstation för tillfället.Jag har inget rörigt att bidraga med men jag gläder mig åt varje inlägg i den här tråden. (Trådradio?)
Det där är en kinakopia…eller made in HongKong iaf på den berömda amerikanska mikrofonen.En bild på dagens testade mic.
Kanske är det någon som vet vad detta är. Ser ut som Tuner +2 men utan "tuppkam"
Kan berätta att den har en förstärkare med PNP-transistorer d.v.s. +jordad.......huuu!
View attachment 10196
Tack för info.Det där är en kinakopia…eller made in HongKong iaf
Äldre farbröder på äldre renoverade motorcyklar, min är från -77. Det brukar var god stämning, ungefär som på Rör-Ringen.Rimligt skäl. Skulle du kunna dela med dig ev foton från träffen?
OK, och tack för förtroendet.Kanske Micke -GLD kan ta över ledningen