Alla anklagelser, beskyllningar och spekulationer skulle SSA's styrelse komma ifrån om man offentliggorde alla handlingar och mötesprotokoll angående Cept2 på KV. (självklart borde alla protokoll vara offentliga. Undantag mycket sällan.)
Det kallar jag svart på vit.
Efter att har läst alla inlägg och övriga tillgängliga informationer en gång till, har jag bestämt mig att avvaktar årsmötet och sedan avgör jag om jag vill vara med i båten eller gör som majoriteten.
För föreningen har det föga betydelse om jag är med eller inte, men en mindre eller en mer, är redan två.
Jag vill dessutom uppmanar alla debattörer att respektera varandras åsikter.
Våran hobby skall ju vara innovativt, eller hur?
Det är märkligt att en del ham's gör anspråk på att vara mera ham än andra.
Jag vill påstå att om någon kör enbart repeter med handapparat, är han lika mycket ham än någon annan.
Här pratar AmSat om expeditioner till Mars och vi strider om CW som nyckeln till KV.
Jag har alldrig ifrägasatt CW som trafikmode, tvärsom så kan jag bara beundra ham,s som behärska denna konst. En bieffekt av CW krav's slopande är ju att statusen för CW ham's ökar!!!
Så streck på er Old Men som kör CW, men känn er inte som Gudar.
Jag hoppas att en grundläggande debatt utan förbehåll kan föra oss på rätt köl igen.
Kan vi sedan utarbetar rekommendationer hur vi skall beter oss på banden, har vår hobby en stor framtid. Fortsätter vi som vi gör nu, gräver vi vår egen grav.
Det låter dystert, men jag är ändock optimistisk att sunda förnyftet kommer att rådar till slutet. Vi får bjuda till allihopa.
Vy 73