Fel slutsats SEK.
Jag tar inte ställning i den frågeställningen, utan går i polemik mot de som hävdar att jag kommer med "konspirationsteorier".
I rollen som Administrator för ett forum, bör man nog undvika alltför mycket emotioner då man ger sig in i debatt. Det är mer klädsamt om man balanserar sina uttalanden.
Om K-A i annan tråd trampat i galen tunna och med yvig svansföring basunerat ut budskapet att han ska göra allt han kan för att utnyttja sina myndighetskontakter för att sänka tillåten effekt, då hamnar man lätt under luppen. I synnerhet om man är den person som arbetar som konsult åt en myndighet som aktualiserar frågan. Inte det minsta konstigt med det.
Ovanstående betyder inte att jag på något sätt stödjer initiativet att i skrivelser och anmälningar eskalera denna fråga till myndigheter. Tvärtom, det var ett synnerligen oövertänkt och osmart agaerande.
Och... jag svär inte med VERSALER för att visa "vem som har rätt"...
Låt denna ickefråga dö ut, precis som den är värd att göra. Om folk hade vett att inte hota om försämringar för amatörradiokollektivet, då hade denna historia inte ens existerat. Försök fatta den logiken... Eller försvarar du K-A:s uttalande i PEP-tråden? Var detta uttalande övertänkt med facit på hand?
73 de LRR, Mats