Hemliga SSA

Hoppsan kerstin, nu är halva svessa bortcensurerad. Klickar man på ex "Nyheter" så kommer man tillbaka till startsidan med läderbrallan.

Undrar vad som hänt? Har falubrodern tryckt på fel knapp tro, eller är det Hövdingen i Kungsängen som beordrat censur, igen? Tja vem vet?

Den 10 januari har "Gunnar" namsdag, då har Hövdingen även lovat att censurera bort DL7s sidor, vi får vänta och se med spänning.

73 de Teemu SMØWKA
 
Skrevs ursprungligen av SMØWKA


Den 10 januari har "Gunnar" namsdag
73 de Teemu SMØWKA


Jag protesterar å det bestämdaste mot denna felinformation!!

Det är den nionde januari som Gunnar har namnsdag, absolut inte den tionde!

Däremot är säkert (tror jag) SM0WKA född den första april :)!

Från kalenderns djup eder

SM0DOU Gunnar
 
Oh, käre tid, då är jag felinformerad. Jag ber dig O Gunnar om ursäkt för detta tafala fel som lyckats smita sig in.
Då vet vi ! Tack för upplysningen!

Grattis i förväg på namnsdagen Gunnar

73 de Teemu WKA
 
vad är det frågan om har ssa blivit hemliga av sig nä det kan ju inte vara sant om dom tog hand om våra repeater problem i stället för en annan massa onödigt skit vi har ett helvete här i stockholm med en massa döskallar som trycker 1750 lägger bärvåg på oss som håller på med Repeater R-0 diskussioner tänk om dom här ssa gubbarna kunde lägga sina kortvågs problem om it-störningar om olika bredd band som stör deras kära kortvågs band och i stället ta tag i dom problem som vi har här i stockholm ssa är inte bara en organisation som sysslar med kortvågsbanden utan också vhf 2 meter uhf 70cm m.m.

73 / Thomas
 
Det är för bedrövligt. Nu kan man inte lita på hotfulla uttalanden från den högsta SSA ledningen - heller.

Klockan är nu 21.04 den 10:e januari och DL7´s HEMSIDA ÄR FORTFARANDE LÄNKAD FRÅN COCA-COLA BURKENS REKLAMSIDA dvs. SSA.

Vad är det som händer? Vågar man inte utföra sina hot?
Dom har ytterligare knappt tre timmar på sig visserligen men ändå...

Jag förväntar mig att dom står vid sitt ord!

Hasse DLZ
 
Hej Thomas/-WQT!
Du som är SM-nolla skall väl ändå inte klaga på SSA! Du borde vara tacksam istället. Här kravlar sig SSAs svårt febersjuke repeaterkoordinator upp ur bingen enbart för att skriva några uppmuntrande rader till oss Hams här i Stockholm. Att han yrande stapplade upp några dar för tidigt minskar ju ingalunda hans prestation - tvärtom. Och allt detta omak enbart för vårt lilla amatördistrikts skull!

Lägg därtill att den mannen inte har för vana att bekräfta eller besvara korrespondens och du förstår att han verkligen har ansträngt sig alldeles extra för oss här i Nollte! Särskilt glädjande är det ju också att -ECL har lyckats övertyga QTCs ansvarige utgivare om att publicera ett sånt alldeles fantastiskt lyckat och väl genomtänkt inlägg. Inte bara ett utan TVÅ skägg i brevlådan - minst!

Totte, du borde ta in hans blänkare från QTC och lägga upp den på din hemsida; www.sm0wqt.tk så att även de som inte har tillgång till blaskan kan få se vilka snillen som styr å ställer i SSAs högsta presidium- just nu!

-ECLs skrivning är ju ett strålande exempel på diplomatisk retorik i den högre skolan! Å vilket genidrag inlägget är från en som helt klart verkar ha tröttnat på jobbet. Han kanske har "Fallskärm" å landar mjukt i Bottenviken? JANNE/-NEZ
 
Läser på DL7 sidan följande.

****************************

Ordföranden meddelar vidare att citat "det är inte bra att DL0 och DL7-sidorna innehåller riksnyheter. Jag har flera gånger gjort färdiga nyheter, bara för att konstatera att de redan finns på en lokal hemsida. Det verkar då knasigt att repetera på nyhetssidan."

Han skriver också att "jag är inte heller övertygad om att vi skall överösa medlemmarna med information och nyheter, det kan bli svårt att hitta guldkornen"

*******************************************

Bemärk att det heter JAG flera gånger .. Återigen ett bevis på att det 'r nån enstaka som styr och ställer. Vidare tycker jag att det e vansinning att en "Ensam härskare" skall sitta o bestämma vad som är guldkorn för mig. Det jag kan tycka e jäkligt intressant behöver alla andra inte tycka e av intresse alls.

Kommentarer !!

Tack !! Freddy / SM7WDG
 
Det är ju som att vi medlemar inte har ett skit att säga till om kommer det in en motion till styrelsen som ska upp på årsmötet som är lite jobbigt att ta tag i ja då bolägger man den motionen till ja inte vet jag men nu ska det upp en motion på 2004 borlänge och det handlar just om repeatrarna här i stockholm som inte funkar. men den hinner väl inte in fören den är bolagd....

SM0WQT / Thomas
 
Nä ta in lite yngre amatörer i ssa,s styrelse och inte bara en massa cw-gubbar som bara ser cw - kortvågen i första hand.det är bra om man ta in lite yngre ssa behöver modernisera sig det finns en heldel kreativa killar som kör både 2m - 70cm - Hf - 23cm m.m. så varför inte låta dom som har eld i fjädrarna ta över.

SM0WQT / Thomas
 
Back
Top