PRESSMEDDELANDE - Diskriminering av funktionshindrade ökar i den trådlösa teknikens spår
Är allt detta en ren bluff? Hur kan det bli så här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PRESSMEDDELANDE - Diskriminering av funktionshindrade ökar i den trådlösa teknikens spår
"Jag vet inte vad du menar med detta inlägg" skriver Per.
Jag undrar bara hur det ligger till, det verkar vara ett svårt fall att lösa. Själv har jag inga kunskaper i ämnet, därför läser jag på olika sidor om olika åsikter.
Janne
Man kan bara konstatera att begreppet radiostrålning finns och används i sjukvården för olika verksamma behandlingar. Alltså påverkar radiostrålning kroppen. Frågan är sedan i vilken grad och om det kan orsaka malignitet.
Apropå radiomaster och överrepresantion av leukemi finns det vid Vatikanens radioanläggningar i Italien.
Elallergi är en sjukdom - det kan vi nog vara överens om. Den kan med fördel behandlas på det lokala sjukhusets psykiatriska avdelning.
Elallergiker känner strålning där den inte finns och känner den inte där den finns, det kan bevisas. Motsatserna har aldrig bevisats!
Så som en del argumeterar så har vi då även bevis för att radioaktiv strålning är ofarlig. Jag kan ställa upp 100 personer och bestråla dom utan att någon skulle kunna avgöra om strålningen var av eller på. Alltså är påstådda symptom och sjukdomar från Tjernobyl är något ryssarna ska behandla inom psykvården?
Kan det vara så att ALLA blir sjuka av höga halter radioaktiv strålning medans ett fåtal får besvär av elektriska fält. Han jag känner hade BEVISAT höga halter kvicksilver i kroppen och hans besvär försvann med amalgamet i munnet. Det var aldrig så att han kunde avgöra av-på-av precis som om vi säger att ljuset är på. Han kunde titta på TV, men han kände av det först efter en längre stunds exponering och han blev dålig på ett sätt utan solklara symptom som att det svider här, det sticker där osv.
Jag tror för min del att vi skall som Roy FPD skriver försöka att med de drabbade så mycket som möjligt försöka samverka, för att på sikt komma fram till någonting.
Sjuka blir de oavsett vad vi tror och tycker och det är synd om de som drabbas.
73 de Erland KTC
Jag tror för min del att vi skall som Roy FPD skriver försöka att med de drabbade så mycket som möjligt försöka samverka, för att på sikt komma fram till någonting.
Sjuka blir de oavsett vad vi tror och tycker och det är synd om de som drabbas.
73 de Erland KTC
Jo, en typisk kommentar från en fredsskadad svensk som vill tro gott om alla.
Du har ju inte fattat nånting av vad vi snackar om. All vetenskap verkar vara ett mysterium för dig?
Men eftersom du är så anonym tänker jag inte lägga ner någon mer energi på att besvara dig.
Uppvärmning med radiostrålning bl a genom värmeterapi är ju ingen nyhet och inget konstigt med när man kommer upp i extremt starka fält och dessa kan vara hälsovådliga förstås men det är inte det vi talar om här. Allergin gäller låga nivåer och det är altså inte frågan om uppvärmningsproblem.
Det förekommer även misstänksamhet mot att lågfrekventa magnetfält (50-60 Hz) skulle kunna ge upphov till leukemi bland lokförare och ställverkspersonal men det är svårt att påvisa med statistisk säkerhet då enstaka fall av kanske en eller två drabbade i en liten grupp ger en missvisande statistik. Här är det också enorma magnetfält jämfört med vad vi normalt utsätter oss för. Det här har heller inget med allergi att göra. Men jag skulle vilja se de uppgifter om Vatikanens radiostation du nämner. Har du några siffror? Är det lågfrekventa magnetfält för att man befinner sig nära transformatorer eller du menar att det skulle vara själva den radiofrekventa strålningen? Fram med fakta tack. Det går runt många skrönor i detta ämne.
Förutom att man inte alls förstår är nog problemet också att man blandar samman dessa 3 olika diskussioner till en, och om man inte förstår, ja då "tycker" man gärna istället. Som vanligt tror sig den imbecille sig veta bättre än expertisen. Suck. Sen att man inte kan avgöra magnituden av försumbara eller obefintliga risker i detta ämne i relation mot sannolikheter för annat vi utsätter oss i det dagliga livet, gör inte saken bättre.
Kom igen när du kan uppvisa vetenskapligt utförda tester på el-allergi eller sjukdom orsakade av radiofrekvent strålning. (Som rubriken av denna tråd lyder)